"افتخاری"در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دنیا طالب واقعیت است نه گزارش‌های غیرواقعی احمد شهید!

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:چهره واقعی زن در نظام جمهوری اسلامی،توسط افرادی مثل "احمد شهید" و دیگران که دستشان در یک کاسه است،ارائه نمی‌شود.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران،اسلامشهر،شمیرانات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،درباره گزارش مغرضانه "احمد شهید" نسبت به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران گفت:یکی از مشکلات کشور ما این است که چهره ایران را واقعی نشان نمی‌دهند و مطالب به دور از واقعیتی مطرح می‌شود که این از بزرگترین مشکلات زنان ما است و بدین صورت در حقشان جفا می‌شود.
 
وی تصریح کرد:گزارش‌های" احمد شهید"، بهانه‌های هسته‌ای و دیگر بهانه‌ها در حقیقت به این خاطر است که آنها ایران اسلامی و کشوری که پای شعار "نه شرقی و نه غربی" ایستاده را نمی‌توانند قبول کنند.
 
افتخاری اظهار داشت:ما در کشورمان نیاز نداریم که آنها از حقوق زنان ما دفاع کنند؛چراکه خانم‌ها بیشتر از همه از حقوق‌شان دفاع می‌کنند البته نظام هم از حقوق‌ آنها دفاع می‌کند.
 
وی درباره ادعاهای "احمد شهید" درباره "عدم انتقال ملیت مادر به فرزند"در قوانین کشورمان بیان داشت:تعداد این گونه افراد بسیار محدود بوده و این مشکل زنان ما نیست.مشکل زنان ما که نزدیک به 40 میلیون نفر از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند اینست که در دنیا بد معرفی می‌شوند،از این مسائل که شناسنامه‌ به اسم آنها باشد یا نه، رنج نمی‌برند چرا که بچه‌هادر ایران پدر و مادرشان مشخص بوده و نیاز نیست که دنبال این باشند که شناسنامه و ملیت به اسم مادر باشد البته این مسئله با شرایطی که در خارج از کشور حاکم است فرق می‌کند بنابراین باید به آنها بگویم که نگران خودشان باشند.
 
افتخاری ادامه داد:مشکل زنان ما این است که چهره بسیار نامناسبی از آنها توسط افرادی مثل "احمد شهید" و دیگران که دستشان در یک کاسه است ارائه می‌شود.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه زنان جمهوری اسلامی ایران غیرواقعی به جامعه جهانی معرفی شده اند،گفت: باید به جامعه غربی بگویم نگران وضعیت حقوق زنان خودشان باشند؛
 
افتخاری درباره سفر خود به نیویورک اظهار داشت:در "کمیسیون مقام زن" در سازمان ملل متحد سخنرانی و ملاقات‌هایی داشتم که می‌توان به ملاقات مفصل با هیئت سنای ایتالیا که در آن نایب رییسان هم حضور داشت اشاره کنم که سوال‌هایی مانند احمد شهید مطرح کردند و ما با دلیل و مدرک به آنها پاسخ گفتیم که از این مسئله بسیار استقبال کردند و مجبور شدند تا اقرار کنند که این  واقعیت‌ها در کشور ما وجود دارد.
 
وی ادامه داد: دو سخنرانی در جمع پارلمان‌های دنیا داشتم که درباره زنان گفتند یکی از مشکلات کشورمان این است که چهره واقعی از ایران نشان داده نمی‌شود و مطالب به دور از واقعیت مطرح می‌شود.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:زمانی که واقعیت ایران را مطرح کردم و جزواتی درباره قوانین کشورمان ارائه دادم همگیخوشحال و از آن استقبال کردند و این امر نشان می‌دهد که دنیا طالب واقعیت است نه گزارش‌های غیر واقعی احمد شهید. البته ما باید از این گزارش‌های ناصحیح شاکی باشیم.
 
افتخاری درپایان خاطرنشان کرد:خانم‌های ایرانی باید حق خود را بخواهند و خود باید مطالبه‌گر حق باشند که چرا آنها را ناصحیح جلوه می‌دهند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: سخنرانی ، کمیسیون ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار