کرمانشاه/

تعیین حداقلی دستمزد کارگران در سال اینده

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به افزایش 25 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: این تصمیم با اتفاق نظر همه شرکای اجتماعی از جمله دولت، کارگر و کارفرما اتخاذ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


اولیاء علی بیگی از افزایش 25 درصدی حداقل دستمزد کارگران خبر داد وبیان کرد: هم اکنون حداقل دستمزد برای این قشر به حدود 609هزار تومان رسیده است.حق بن کارگری نیز از 50 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش یافته است.


رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور یادآور شد: برخی از حقوق و مزایا از جمله حق مسکن، حق اولاد، حق بن کارگری، اضافه کار و ... نیز به این مبلغ اضافه می شود.


وی تعیین دستمزد را از مهمترین موضوعات کشور دانست که بر اقتصاد و معیشت خانواده ها بسیار اثرگذار است و گفت:از همین رو گروه های کارگری از چند ماه قبل فعالیت خود را برای بررسی وضعیت معیشت کارگران آغاز کرده بودند.


به گفته این مسئول علی رغم اینکه بر اساس قانون در نشست تعیین حداقل دستمزد تنها سه گروه کارگری می تواند حضور داشته باشد، بیش از 10 گروه کارگری در نشست امسال حضور داشتند و نظرات خود را بیان کردند.


رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه تعیین حداقل دستمزد بر اساس نظر همه شرکای اجتماعی و با نظر همه انجام شده است، ادامه داد: شورای اسلامی کار کشور نیز ازتصمیمی که گرفته شد حمایت می کند./س

 



برچسب ها: کرمانشاه ، حداقل ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.