خشم مردم کويت از اتخاذ نشدن اقدامات قضايی عليه مبلغان تروريست

با وجود اینکه برخی از مبلغان وهابی در کویت به صراحت اعلام کرده اند که در عملیات کشتار و قتل عام مردم سوریه شرکت کرده اند، مقامات این کشور هیچ اقدام قانونی و قضایی علیه آنها اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی اعلام کرد: با وجود اینکه برخی از مبلغان وهابی- سلفی تروریست‌ در کویت به صراحت اعلام کرده اند که در عملیات کشتار و قتل عام مردم بی گناه سوریه شرکت کرده اند، مقامات این کشور هیچ اقدام قانونی و قضایی علیه آنها اتخاذ نکرده اند و این سهل‌انگاری مردم این کشور را خشمگین کرده است.

این شبکه در گزارشی اعلام کرد: سران وهابی- سلفی در کویت در زمینه خریداری تسلیحات نظامی و جمع آوری پول برای تروریست ها در سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی برخی از آن‌ها به همراه تروریست ها در درگیری ها حضور یافتند. 

العالم در این خصوص افزود:" ولید الطبطبائی"، نماینده سابق پارلمان کویت، از جمله تندروهایی است که در درگیری های سوریه شرکت کرد. با وجود انتشار تصاویر ویدیوئی که او را در جمع عناصر تروریست در سوریه نشان می داد، مقامات کویتی هیچ اقدام قضایی علیه او اتخاذ نکردند.

العالم در ادامه این گزارش و در حالی که تصاویری از حضور ولید الطبطبائی در جمع تروریست ها در سوریه و مصاحبه او را با تلویزیون الجزیره قطر که از اقدامات تروریست ها در شهرهای سوریه مانند حلب سخن می گفت پخش می کرد اعلام کرد: اقدامات و تلاش هایی در کویت برای مجهز کردن 12 هزار فرد مسلح برای اعزام آن‌ها به سوریه صورت گرفت. از سرکرده های کویتی این تروریست ها هیچ بازخواستی در این خصوص صورت نگرفته است، همان هایی که پس از بازگشت از سوریه در کویت حضور دارند.

این شبکه در ادامه این گزارش در حالی که سخنان "شافی العجمی" مبلغ تروریست کویتی را در جمع هوادارانش پخش می کرد که از تجهیز دوازده هزار عنصر مسلح برای اعزام به سوریه سخن می گفت افزود: مسئله خطرناک تر این است که افرادی مانند العجمی از طرح ها و برنامه های داعش حمایت می کنند. العجمی از عملیات افراد مسلح در سوریه در کشتن و قتل غیرنظامیان و علمای دینی در سوریه حمایت و تهدید کرد که جنایت ها و قتل و کشتار زیادی علیه سوری ها  صورت گیرد.

این شبکه در ادامه و در حالی که سخنان تند برخی از مبلغان تندروی کویتی را که خواهان اعزام شمار بیشتر افراد مسلح به سوریه بودند پخش کرد افزود: با وجود اینکه فرد تروریستی مانند شافی العجمی به صراحت و به صورت علنی عملیات قتل عام شصت شیعه از شهروندان سوری را در روستای «حطله» در حومه شهر «دیرالزور» برعهده گرفت هیچ اقدام قانونی علیه او اتخاذ نشده است.

این شبکه در این خصوص سخنان العجمی را که در برابر سفارت لبنان در کویت ایراد کرده بود پخش کرد که گفت: «ما امروز روستای الحطله را گرفتیم و ساکنان آن را سر بریدیم.»

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: مردم کویت از سهل انگاری دستگاه های امنیتی این کشور درباره اتخاذ تدابیر امنیتی علیه تروریست ها که همچنان آزاد هستند و به فعالیت ها و تندروی های خود ادامه می دهند خشمگین هستند.

این شبکه در ادامه بخشی از سخنان "عبدالحمید دشتی" نماینده سابق پارلمان کویت، را پخش کرد که درباره حضور و آموزش گفت: "برخی از اتباع کویت به آنجا (سوریه) می روند و در کویت آموزش می بینند و آماده می شوند که من نمی دانم که در کویت با چه هدفی آموزش می بینند. افرادی در کویت هستند که هر ماه با روادید جعلی از کشور خارج و از سوریه وارد کویت می شوند. گروه هایی در کویت هستند که برای جمع آوری پول برای افراد مسلح تلاش می کنند، به گونه ای که حتی می توانند برای آنها توپ و تانک خریداری کنند."


انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار ، مین ، جنوب ، فیلیپین ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار