شهرکرد/

تدوین سند چشم انداز امور اراضی کشور

رییس سازمان امور اراضی کشور از تدوین سند چشم انداز هشت ساله امور اراضی کشور خبرداد.

قباد افشار  در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: این سند دارای 12 طرح اساسی با محوریت حفظ کاربری، یکپارچه سازی و نظارت بر واگذاری اراضی کشاورزی تدوین شده است .

افشار افزود: سند چشم انداز برای استان ها ابلاغ و از سال آینده تدوین می شود و اجرای سند مشابه دراستان چهارمحال وبختیاری و شهرستان های این استان  دنبال می شود .

وی گفت: سختی کار مدیران جهاد کشاورزی و کارکنان امور اراضی که به دنبال مقابله باتغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند امسال برای استان ها ابلاغ و این قانون دربرخی استان ها اجرا شده و در سراسر کشور نیز باید تا اوایل سال آینده اجرا شود .

افشار، همچنین درزمینه مشکل کمبود اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی و اموراراضی این سازمان ادامه داد: برای سال آینده اعتبارات مناسبی به این بخش اختصاص یافته است.

رییس سازمان امور اراضی کشور از اختصاص 12خودرو صحرایی به چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: 9 خودرو از این تعداد به 9 شهرستان و سه خودرو نیز به مرکز استان چهارمحال وبختیاری تحویل می شود.

قباد افشار با بیان اینکه نقشه  کاداستر ( نقشه کاربری اراضی کشاورزی) برای اراضی ملی در دست تهیه است، از مسئولان استانی اجرای سریعتر این اقدام برای اراضی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری را خواستار شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تولید کنندگان تامین کننده بخشی از امنیت غذایی جامعه اند باید مورد حمایت قرار گیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.