معاون ساخت ‌و توسعه آزادراه‌ها:

قطعه یک آزاد راه تهران- شمال۳۰ ماه دیگر تکمیل می‌شود

معاون ساخت ‌و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به ورود چینی‌ها به کشور و ادامه مذاکرات بنیاد و طرف چینی برای قطعه یک آزادراه تهران - شمال، از تشکیل شورای راهبردی برای این آزادراه توسط آخوندی خبر داد و گفت: قطعه یک، تا ۳۰ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حسن احمدی نوری در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی و تکمیل قطعات چهارگانه آزادراه تهران-شمال، اظهار داشت: ‌کل پروژه آزادراه تهران-شمال به طول 121 کیلومتر در قالب مشارکت وزارت راه و بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود بنابراین باید با بنیاد جلساتی داشت مبنی بر اینکه آنها برای تکمیل پروژه سرمایه‌گذار می‌آورند یا این‌‌ که خود‌ تمایل به ادامه کار دارند.
 
وی با بیان اینکه دوران مشارکت شامل دوره احداث و دوره بهره‌برداری است، ادامه داد: دوره احداث ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تورم، افزایش قیمت قیر، آزادسازی مسیر، شرایط سخت منطقه، عدم تأمین به موقع منابع مالی ‌ریالی و ارزی به تاخیر بیفتد، و همین مسائل موجب می‌شود دوره احداث طولانی‌تر شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اضافه کرد: دوره بهره‌برداری پس از دوران احداث آغاز می‌شود و اصل و سود سرمایه‌‌ بخش خصوصی در یک دوره مشخص برگشت داده شود و پس از استهلاک سرمایه، آزادراه به دولت بازگردانده می‌شود.
 
* تکمیل 3 درصد باقی‌مانده قطعه 4 آزادراه تهران-شمال همزمان با بهره‌برداری
 
احمدی‌نوری بیان کرد: قطعه 4 آزادراه تهران-شمال در دولت قبلی با پیشرفت 97 درصدی به بهره‌برداری رسید، اما 3 درصد باقی‌مانده، توسط این دولت همزمان با بهره‌برداری تکمیل خواهد شد.
 
* اغلب تونل‌های قطعه یک آزادراه تهران-شمال تکمیل شده است

 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال پروژه بسیار سنگینی است که از منطقه سخت کوهستانی عبور می‌کند و برای ساخت آن سه دوره تابستان لازم داریم.
 
احمدی‌نوری با بیان اینکه عملیات عمرانی در فصول سرد سال به خاطر نزولات جوی و سردی هوا به کندی پیش می‌رود، ادامه داد:‌ در سه ماه آخر سال که برف و یخبندان است عملیات عمرانی بسیار کند می‌شود، ولی با این حال، تکمیل قطعه یک آزادراه تهران-شمال اولویت ویژه‌ای در وزارت راه و شهرسازی دارد.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه با ساخت قطعه یک آزادراه 60 کیلومتر مسیر تهران-شمال کوتاه می‌‌شود، گفت: اغلب تونل‌های قطعه یک در حال تکمیل شدن است.
 
* مذاکرات طرف چینی و بنیاد مستضعفان ادامه دارد
 
وی با اشاره به روند مثبت مذاکرات بنیاد مستضعفان و طرف چینی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال، بیان کرد: بنیاد مستضفعان به عنوان مجری و کارفرمای این قطعه، باید در این‌باره پاسخگو باشد اما اطلاعات ما حاکی از آن است که‌ طرف چینی وارد کشور شده است.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه بین طرف چینی و بنیاد مستضعفان مشکلاتی وجود دارد که در حال بررسی است، بیان کرد: ‌پیشرفت فیزیکی ‌قطعه یک آزادراه 47 درصد است.
 
* تشکیل شورای راهبردی آزادراه تهران-شمال/افتتاح قطعه یک تا 30 ماه دیگر

 
احمدی‌نوری افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز شورای راهبردی برای این پروژه تشکیل داده است که جلسات آن به طور منظم برگزار می‌شود تا با رصد پروژه، گزارش‌های مربوطه به اطلاع ریاست‌جمهوری برسد.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها تأکید کرد: امیدوارم تا30 ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری برسد.
 
* تونل البرز در قطعه دو آزادراه تهران-شمال در حال ساخت است

 
احمدی‌نوری درباره قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بیان داشت: ‌با توجه به محدودیت منابع، اولویت ما تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی دارند و در این‌باره آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران را داریم.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد:‌ در حال حاضر تونل البرز به‌ عنوان یکی از گلوگاه‌های منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در حال ساخت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار