مصرف فست فودها علت اصلی این عارضه گوارشی

رفلاکس معده به مری یکی از شایع‌ترین عارضه‌های گوارشی است و در تمامی سنین از دوره‌های نوزادی و سنین بالا را مبتلا می کند.

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رفلاکس معده به مری یکی از شایع‌ترین عوارض گوراشی است و درتمامی سنین از دوره‌ی نوزادی و سنین بالا را مبتلا می کند.

وی افزود: شیوع بیماری با زندگی ماشینی و افزایش مصرف فست فودها را افزایش مصرف چربی، کاهش ورزش و کشیدن سیگار ارتباط مستقیم دارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد بیان کرد: مکانیسم‌های مختلفی می‌تواند در ایجاد رفلاکس مؤثر باشد اما به نظر می‌رسد که افزایش دفعات شل شدن اسفنگر تحتانی مری شایع‌ترین مکانیسم موثر باشد.

آگاه درباره‌ی علائم این بیماری گفت: از نظر علائم بالینی این بیماری خود را به شکل سوزش سردل و سوزش پشت جناغ، تهوع و استفراغ خود را نشان می دهد.

علائم خارجی گوارش مانند گلودرد، سرفه مزمن، سینوزیت، گوش درد، می‌تواند علامت رفلاکس مزمن باشد.

وی درخصوص درمان رفلاکس معده اظهار داشت: درمان با داروهای کاهنده اسید که مهمترین آنها امپرازول هستند شروع می شود.

در بعضی از بیماران روش‌های تشخیصی دیگری مثل آندوسکوپی وجوددارد که در این روش خراش‌های ایجاد شده در مری به دلیل برگشت اسید یا صفرا تشخیص بیماری را تسریع می بخشد.

همچنین درمورد بیمارانی که آندوسکوپی علایم اختصاصی نشان ندهد و به دارو هم جواب ندهند اسید سنجی 24 ساعته می‌تواند تشخیص رفلاکس را قطعی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فست فود ، رفلاکس ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار