در آخرین جلسه علنی مجلس در سال 92؛

لاریجانی 5 اقدام مهم مجلس در سال 92 را تشریح کرد + جزییات

رئیس مجلس شورای اسلامی تلاش مجلس برای تحقق حماسه سیاسی، حمایت از دولت جدید، تصویب بودجه 93، صیانت از حقوق ملت در عرصه بین‌المللی و تلاش برای عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مهمترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در سال جاری دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 92 را اداره می‌کرد به مهمترین اقدامات مجلس در این سال اشاره کرد و گفت: ابتدا از آن جایی که مجلس در هفته جاری سه جلسه متمرکز برای بررسی لایحه مالیات داشت و کار زیادی بر دوش نمایندگان گذاشته شد لذا جلسه علنی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نخواهیم داشت.  
 
وی هم چنین گفت: در سال 92 مجلس شورای اسلامی واقعا همت زیادی را به خرج داد تا حماسه سیاسی در کشور شکل گیرد و نهایت حمایت خود را از انتخابات ریاست جمهوری انجام داد تا انتخابات صورت بگیرد و از دولت جدید حمایت کرد.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: در اولین گام که رئیس‌جمهور وزرا را معرفی کرد با بررسی و کاوش دقیق در مجلس رویکرد حمایتی قوه مقننه در رای اعتماد به وزرا کاملا مشهود بود و این گام مهمی بود که مجلس تلاش کرد دولت جدید بر کار خودش موفق باشد.  
 
لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم کاملا مشکوف بود که مجلس رویکرد دقیقی را براساس منافع کشور دنبال می‌کند.
 
نماینده مردم قم ادامه داد: گام بعدی مجلس در مورد لایحه بودجه 93 بود که اتفاقا وقت زیادی را از مجلس گرفت و روی هم رفته لایحه بودجه به موقع ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق نیز وقت زیادی گذاشتند و بودجه 93 با رویکرد حمایتی به تولید تنظیم شد که این کار مهمی بود.  
 
عضو شورای عالی امنیت ملی کشور ادامه داد: البته مجلس یک کار مهم مستمر دیگری نیز داشت که آن صیانت از حقوق ملت بود مخصوصا در مقابل گردن کلفت‌های بین‌المللی.  
 
وی افزود: مجلس با موضع گیری‌های نمایندگان و بیانیه و نطق از حقوق ملت صیانت کرد که این یک گام بسیار ارزشمند است.
 
رئیس مجلس در ادامه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ان شالله نمایندگان با پشتکار و جدیت این سیاست‌ها را مد نظر قرار خواهند داد.  
 
وی تصریح کرد: نمایندگان از همین روزهای پایانی سال 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دادند و ان شالله در سال 93 با جدیت این موضوع را پیگیری خواهند کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار