نوروز 93 در شبكه قرآن؛

جشنواره فيلم‌هاي معناگرا در تلويزيون

تلويزيون در ايام نوروز با پخش فيلم‌هايي چون «زير نور ماه»، «طلا و مس»، «ملك سليمان»، «رنگ خدا» و ...، جشنواره فيلم‌هاي معناگرا برگزار مي‌كند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ هر روز ساعت 14 و 30 دقيقه، يك فيلم در قالب جشنواره‌ي فيلم‌هاي معناگرا از شبكه‌ي قرآن و معارف سيما به روي آنتن مي‌رود.
 
 «زير نور ماه»، «طلا و مس»، «ملك سليمان»، «رنگ خدا»، «چند كوچه پايين‌تر»، «يك تكه نان»، «توپ، شوت، شيشه»، «مسافر ري»، «ايستاده در آغاز»، «قصه‌گو»، «اگر باران ببارد»، «ارتباط خانوادگي»، «اصحاب كهف»،‌ «ابراهيم خليل‌الله»، «روز هشتم»، «حتي اگر شب باشد» و «مريم مقدس» از جمله‌ي اين فيلم‌ها هستند.
 
«زير نور ماه» ساخته رضا ميركريمي و به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي در سال 1379 است. اين فيلم نخستين فيلم سينماي بعد از انقلاب است كه شخصيت اصلي آن يك روحاني شيعه است.
 
 «طلا و مس»، فيلمي از همايون اسعديان و با بازي بهروز شعيبي و نگار جواهريان است كه در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمده است.
 
 «ملك سليمان» نيز با بازي امين زندگاني در نقش حضرت سليمان توسط شهريار بحراني كارگرداني شده است.
 
همچنين سينمايي «رنگ خدا» چهارمين ساخته بلند مجيد مجيدي است كه با بازي حسين محجوب و محسن رمضاني به عنوان بازيگران اصلي اين فيلم توليد شده است.
 
 سينمايي «ابراهيم خليل‌الله» به كارگرداني و نويسندگي محمدرضا ورزي در سال 1374 ساخته شده است. محمد صادقي، چنگيز وثوقي، روشنك عجميان، حسام نواب صفوي و ... از جمله بازيگران اين فيلم هستند.
 
«مريم مقدس» ديگر ساخته شهريار بحراني است كه در سال 79 توليد شده و قرار است از شبكه قرآن و معارف سيما پخش شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار