کاربران اينترنت، مدت‌هاست از "اينترنت مخابرات" گلايه‌هايي را به گوش ما مي‌رسانند و حال مجموعه اي از گلايه ها؛ گزارش دريچه فناوري اطلاعات از اینترنت مخابرات را تشکيل داده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ شرکت مخابرات بزرگترین ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (ISP) در ایران است و اکثر کاربران اینترنت پر‌سرعت از این شرکت اینترنت پر‌سرعت خود را خریداری کرده‌اند. شرکت مخابرات تا چندی قبل فقط سرویس‌های نا‌‌محدود با هزینه‌های ثابت داشت که حال سرویس حجمی نیز به خدمات و طرح آن افزوده شده است و می‌توان گفت بیش از 80 درصد کاربران از اینترنت نامحدود مخابرات بهره می‌برند.


گلايه‌هاي کاربران را ابتدا بخوانيد:
ماه قبل چند روزی اینترنت پر سرعتی که از مخابرات خریدم قطع بود و مشکل قطعی هم از طرف مخابرات بود، با خودم فکر کردم که حتما هزینه ی این چند روز قطعی از قبض تلفن کم می شود، اما پس از دریافت قبض تلفن متوجه شدم که هزینه ی اینترنت به صورت کامل برای من محاسبه شده است، بعد از این که برای پیگیری این مسئله با مخابرات تماس گرفتم، آن ها در جواب بنده گفتن که هزینه اینترنت به صورت کامل محاسبه می شود.

در صورتی که می خواهید هزینه روزهایی که اینترنت قطع بوده است از قبض تلفن کم شود باید به مخابرات مراجعه کنید و با در خواست کتبی خواستار پیگیری این موضوع باشيد.  پس از این که با این جواب رو شنيدم از درخواست خودم پشیمان شدم زیرا هرینه و زمانی که بنده برای مراجعه به مخابرات صرف می کنم بیشتر از هزینه اینترنت است، پس با خودم گفتم بهتر است به جای مراجعه حضور به مخابرات هزینه آن را به صورت کامل پرداخت کنم تا حداقل ديگر از نظر زمانی ضرر نکنم.

همان طور که می دانید قطعی اینترنت مخابرات در سال برای چند روز عادی است، شاید هزینه وارده به هر کاربر مبلغی نا چیز و محدود باشد اما برای درک عمیق مسئله و نادیده گرفتن شدن حقوق کاربران باید هزینه وارده بر هر کاربر را به صورت میانگین برای تمامی کاربران برابر بدانیم و عدد مشخص شده را بر تعداد کل کاربران اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ضرب کنیم تا معلوم شود، عدد به دست آمده چقدر بزرگ است و مخابرات تا چه میزان حقوق کاربران اينترنت خود را....

حال یک محاسبه ساده برای درک بهتر شرایط:
اگر اینترنت هر کاربر در سال 5 روز قطع باشد و به طور میانگین کاربران از سرعت 256 استفاده کنند و به فرض این که مخابرات هم یک میلیون کاربر داشته باشد، جواب حاصل زیر است.


حال اینجا ما باید انتقاد را متوجه کدام شرکت یا سازمان کنیم؟
قطعا در اینجا باید "سازمان حمایت از مصرف کنندگان" نقش به سزايي دارد، چرا که وظیفه اصلی این سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است.

اگر شما هم از اینترنت مخابرات استفاده می کنید لطفا تعداد روزی های قطعی در سال یا ماه را در بخش
بنويسيد.
اگر  سایر ارائه دهنده های اینترنت پر سرعت این مشکل را دارند نيز در بخش نظرات بیان کنید تا ما آن را براي شما کاربران محترم بررسي کنيم.




امتياز تحريريه دريچه فناوری اطلاعات:
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مخابرات در حجم علنی دزدی میکنه با شاتل که صحبت کردم میگفت مخابرات کمبود حجم داره مجبوره و از طرفی برخی مناطق مثل پیروزی تهران اجازه خرید از شرکت های دیگه را هم نمیده لطفا اطلاع رسانی کنید تا شاید کسی رسیدگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
روبیت
۱۹:۰۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا داره اینترنت ماهواری ای راه میندازه و ما هنوز باید درگیر این شرکت های دزد باشیم..
من ماهیانه 50 گیگ بین الملل دارم و به بیست روز نمیرسه تموم میشه.. در صورتی که استفادم هم اونقدری نیست..
پینگمونم که داغونه.. سرعت دانلود هم جزو بدترین های جهانیم.. حجم کم و قیمت بالاهم که بر همه عیانه.. دزدی های شرکت ها باز خودش مسئله دیگریه.. من یه سایت باز میکنم 200 مگ کم میشه.. از هر سایتی دانلود کنم به صورت کامل حجم کم میشه.. یعنی اینترنت داخلی هیچ معنی نداره.. فقط شرکت ها دارن نون توی خون ما میزنن.. دزدی همه جا هست و کسی پیگیری نمیکنه.. واقعا که
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۶:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ضمن سلام.با توجه به نظرات کاربران و اینجانب چندین سال با خرید حجم از اینترنت استفاده مینمایم . واقعا در تعجبم که هیچ ارکانی به وضعیت کاربران توجهی ندارد .چندین بار طی صورت جلسه به مخابرات شهرستان قطعی های اینترنت را اعلام نمودم ولی نه سرعت خریداری و نه تعداد روزهای قطعی را جواب ندادند و 2020 هم با اپراتورها که خود وابسته به مخابرات میباشند و فقط یک جمله را حفظ نمودند آنهم میگویند نویزگیر نصب کنید و سیم های داخل منزل را بررسی نمائید یا با هزینه خود متخصص درخواست نمائید. شما را به خدا ببینید این همه هزینه شامل آبونه و ارزش افزوده و غیر بر سر ما کاربران خراب می نمایند آخر سر با هزینه خود باید برای بررسی سالم بودن خط خارج از منزل که به عهده مخابرات میباشد هزینه اضافی از ما درخواست می نمایند. و سایر شرکتها مپل هماراسیستم و غیرو از میدان به در کردند و خود امان کاربران را بریدند.
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۷:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام، من یه سرویس یکساله با حجم ماهانه ۲۰ گیگ اینترنت بین الملل خریدم از مخابرات ولی دائما باهاش مشکل دارم، جدیدا که خیلی قطع و وصل میشه و سرعت خیلی پایینه، حجم اینترنتم که دیگه نگووو سریعا تموم میشه در صورتی که من استفاده ام خیلی خیلی کمه با این سرعت افتضاح، توی پنل کاربری میزان مصرف رو روزی ۲ گیگ و خورده ای زده، من با گوشی کار میکنم و همه آپدیتها رو دستی کردم که بدونم چقدر اینترنت مصرف میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از اینترنت مخابرات 2020 استفاده میکنم در 2020 حجم ترافیک داخلی کلا نه وجود نداره نه ترافیک نیم بها معنایی داره، من از سایت داخلی یک گیگ دانلود کردم و معادل 6 گیگ داخلی از حجم اینترنت کسر شده، حاضرم برای اثبات حرفم فیلم ارسال کنم، با من تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۴:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
حجم اینترنت افزایش پیدا کرده و قیمت هر گیگ حجم کاهش یافته این بسیار عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من اینترنت مخابرات سرویس نامحدود512 یک ماه پیش ثبت نام حضوری درمرکز مخابرات هجرت تهران کردم هنوز وصل نشده زنگ میزنم جواب میدن پورت خالی نداریم شاید تا یک سال طول بکشه وصل بشه سرویستون لطفا مخابرات استان تهران یک فکری درباره این موضوع بکنن با تشکر
آخرین اخبار