برای دومين روز پياپی؛

نظامیان رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را محاصره کرده‌اند

برای دومین روز پیاپی نیروهای اشغالگر صهیونیست مسجد الاقصی را محاصره و از ورود دهها فلسطینی به این مکان جلوگیری کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین معا، برای دومین روز پیاپی نیروهای اشغالگر صهیونیست مسجد الاقصی را محاصره و از ورود دهها فلسطینی به این مکان جلوگیری کردند .

 اسرائیلی ها پیش از نماز صبح تدابیر شدید امنیتی را آغاز و از ورود فلسطینیان زیر 50 سال به مسجد الاقصی و خیابانهای اطراف آن ممانعت کردند .

یکی از شاهدان عینی گفت :« نیروهای اشغالگر از بامداد صبح امروز دوشنبه از ورود همه شهروندان فلسطینی و حتی خادمان و نگهبانان مسجد نیز با وجود کارت شناسایی ،‌ به مسجد الاقصی جلوگیری کردند .»

وی افزود:« اشغالگران عده ای از این کارکنان را برای حدود دو ساعت بازداشت کردند و سپس به آنها اجازه دادند تا سرکار های خود بروند .»

همچنین نیروهای اشغالگر از عبور حدود 500 دانش آموز از دروازهای اقصی برای رفتن به مدارس جلوگیری کردند .

لازم به ذکر است نیروهای صهیونیست روز یکشنبه به مسجد الاقصی حمله کردند ، با نارنجک  و باتوم به نمازگزاران هجوم بردند و 7 زن جوان را بازداشت کردند . 

همچنین در دو دروازه باب حطه و باب ناظر نیز  به دلیل تشدید تدابیر امنیتی که سابقه نداشته است ، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر به وقوع پیوست.

در همین حین 32 شهرک نشین صهیونیستی از جمله خاخام «یهودا گلیک» با حمایت پلیس اشغالگر از دروازه باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار