یک روانشناس گفت: کودکان و نوجوانان پرخاشگر، در زندگی روزمره‌ی خانواده خود در می‌یابند که والدین شان از طریق پرخاشگری به خواسته‌های خویش‌ می‌رسند لذا کودکان ونوجوانا از آن‌ها پیروی می‌کنند.

 اکرم اصلانی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که والدین برای تسلیم کردن فرزندشان از پرخاشگر فیزیکی یا لفظی استفاده می‌کنند، ناخودآگاه به فرزندشان می‌آموزند که اعمال پرخاشگری راهی موثر برای رسیدن به هدف است به ویژه اگر بزرگتر و قویتر بوده و توانایی زورگویی بردیگران را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر کودکی یا نوجوانی از سوی والدین خود تحت پرخاشگری فیزیکی یا لفظی قرار گیرد، به نوبهِ خود کودک یا نوجوان ضعیف‌تری را خواهد یافت تا نسبت به او خشونت ورزد.

وی اظهارداشت: تحکیم روابط خانوادگی و ایجاد فضای عاطفی مثبت بین والدین و فرزندان و افزایش رابطه صمیمانه و نزدیک بین اعضای خانواده عامل پیشگیرانه‌ای است که می‌تواند در ایجاد احساس امنیت و آرامش وتامین نیاز عاطفی نقش موثری داشته باشد.

اصلانی تصریح کرد: وقتی نوجوانی یا کودکی درخانه با محبت و توجه کافی رو به رو نشوند این محبت رابطه عاطفی را در بیرون خانه جست‌وجو می‌کند. متناسب با دوران بلوغ و اوج گیری احساسات غریزی رابطه خود را با جنس مخالف گسترش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر والدین پرخاشگر، درگیر باشند فرزندان مرور زمان پرخاشگر می‌شوند.
اگر زن وشوهر آرام باشند وابراز محبت داشته باشند مطمئناً تاثیر بسزایی بر روی فرزندان خواهد داشت.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار