وزیر جنگ اسرائیل: با کناره‌گیری آمریکا، به تنهایی به گزینه نظامی علیه ایران فکر می‌کنیم

موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد بر اساس برآوردهایش آمریکا هیچ اقدامی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران انجام نخواهد داد و وی با تغییر ایده از حمله یکجانبه اسرائیل علیه ایران حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیون هاآرتص ،یعلون روز دوشنبه گفت: فکر می کردیم آمریکا باید رهبری عملیات علیه ایران را در دست داشته باشد، اما در مرحله ای آمریکا وارد مذاکرات با ایران شد، و متاسفانه زمانی که آنها وارد گفتگو  شدند ، ایرانی ها بهتر بودند. 

وی افزود : اسرائیل امیدوار بود دیگران برایش کاری انجام می دهند، اما دیگر چنین نیست و در این مورد خاص باید به نحوی عمل کنیم که گویا هیچ کسی را نداریم و  تنها به خومان متکی هستیم. 

یعلون به شدت از سیاست دولت اوباما در قبال ایران انتقاد کرده و مدعی شد ایران تقلب می کند اما غربی های تن پرور ترجیح می دهند مقابله را به عقب بیاندازند و اگر ممکن باشد به سال دیگر و یا به رئیس جمهور بعدی ارجاع دهند. 

وی توافق موقت ژنو بین ایران و قدرت های جهانی انتقاد کرده و مدعی شد :  این توافقی مناسب برای ایرانی ها بود و  با این توافق آنها در آستانه ای قرار می گیرند که می توانند تصمیم بگیرند چه زمانی به سمت بمب هسته ای حرکت کنند. 

در همین حال وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعلام بی اعتمادی به جان کری گفت: اگر فلسطینی ها دولت اسرائیل را به رسمیت نشناسند، مذاکرات صلح بی فایده خواهد بود.  «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل قبل از برگزاری مذاکرات محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر فلسطینی ها دولت اسرائیل را به رسمیت نشناسند مذاکرات صلح بی فایده خواهد بود. وی در ضمن جان کری را یک میانجی ای توصیف کرد که اقداماتش در زمینه برقراری صلح مبهم و غیر شفاف است و چندان قابل اعتماد نیست. این شبکه افزود، همزمان با رسیدن محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان به واشنگتن برای دیدار با مقامات آمریکایی و بررسی مذاکرات سازش، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به نتیجه مذاکرات پیشی گرفت و گفت: هرگونه گفتگو ی آمریکایی - فلسطینی بی نتیجه است.

وی جان کری را واسطه ای غیر شفاف دانست و تصریح کرد: ابومازن برای گرفتن امتیاز به آمریکا رفته است نه دادن امتیاز. محمود عباس شریکی نیست که بتوان به تعهدات وی اعتماد کرد. او اسرائیل را به عنوان دولتی برای ملت یهود به رسمیت نمی شناسد. اما در عین حال «عمیر بیرتس» یکی از وزاری کابینه نتانیاهو گفت: درست نیست که برخی از وزرای کابینه برای به شکست کشاندن مذاکرات تلاش کنند. مواضع خصمانه وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در حالی بیان شد که وی حتی با آزادی اسرای فلسطینی در بند زندان های اسرائیل مخالفت کرد. رسانه های رژیم اشغالگر گفتند: آزادی این زندانیان پس از اظهارات موشه یعلون درباره توقف مذاکرات میان طرفین شک برانگیز است. یکی از شهروندان اسرائیلی گفت: من بسیار خوشحالم که مقامات اسرائیل با آزادی زندانیان مخالفت کردند. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که مذاکرات با فلسطینی ها پیشرفتی نداشته باشد تل آویو به هیچ وجه اسرای فلسطینی را از کرانه غربی آزاد نخواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار