آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه/3

"بدروم" یکی از عجایب هفتگانه جهان

این شهر با سواحل شنی و خیابان‌های پر از فروشگاه و رستوران‌های با کلاسش، سال‌ها تفرجگاه محبوب گردشگران در ترکیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهر بدروم یا بودروم (bodrom) یکی از شهرهای توریستی ساحلی دریای اژه در کشور ترکیه می‌باشد، این شهر با سواحل شنی و خیابان‌های پر از فروشگاه و رستوران‌های با کلاسش، سال‌ها است که گردشگاه محبوب گردشگران است.

نام باستانی آن "هالی کارناسوس" و یکی از عجایب هفت‌گانه جهان بوده ، متأسفانه چند زلزله موجب تخریب بناهای تاریخی آن شدند، ولی جاذبه‌های تاریخی دیگر آن مثل قلعه بدروم که توسط مبارزین جنگ‌های صلیبی در قرن پانزدهم ساخته شده بود، هنوز در این شهر دیده می‌شود.

این قلعه به روی لنگرگاه داخلی بدروم اشراف دارد که با قایق‌های میلیون دلاری پر شده است، در این قلعه می‌توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه‌ای باستانی موجود در آن دیدن کنید.
 

از اماکن دیدنی این شهر می‌توان موزه باستان‌شناسی زیرزمینی ، موزه روباز ، تئاتر باستانی ، گور سنگ‌ها ، درب میندوس ، قلعه چیفیت ، قلعه بودروم ، مسجد مصطفی‌پاشا ، مسجد تپه‌جیک و مسجد عدلیه را نام برد.

استفاده از سواحل دریا و ورزش‌های آبی و همچنین گشت‌های روزانه دریایی با قایق یکی از تفریحات بودروم محسوب می‌شود.




 آمفی‌تئاتر باستانی

از داخل این آمفی‌تئاتر منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است، این روز‌ها از آن برای برگزاری کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

 
 
آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد، معماری این آرامگاه یونانی- مصری است، بعضی از مجسمه‌های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده‌اند.
 




منطقه گومبت

دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می‌شود، این منطقه همیشه پر از توریست و گزینه‌ای برای افرادی است که از سرگرمی‌های بدروم خسته شده‌اند، رستوران‌های هندیف مکزیکی ، چینی و کافه‌های آن همیشه شلوغ هستند و بزرگ‌ترین و زیباترین هتل‌ها در گومبت هستند.



 
گشت و دریاگردی

در بدروم با قایق‌هایی به نام گولت سواحل زیبای بدروم را سیر می‌کنید و از خلیج‌های زیبای آن لذت می‌برید، این گولت‌ها دارای کابین‌هایی با حمام و دستشویی‌های خصوصی با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند.

تمام تجهیزات ورزش‌های آبی را دارند و باورتان نمی‌شود که چقدر مقرون به صرفه‌اند، می‌توانید همه وقت خود را روی عرشه بگذرانید، کاپیتان و خدمه در خدمت شما هستند و هر نیازی داشته باشید فراهم می‌کنند.

 آشپز هم انواع و اقسام خوراکی‌های مختص ترکیه را برایتان فراهم می‌کند.
 

بازار روز

صبح سه‌شنبه زمان خوبی برای بازدید از بدروم است، بازار هفتگی در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می‌شتابند، در این بازار می‌توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، ولی بسیار شبیه به اصل هستند.

همچنین می‌توانید از دستفروش‌ها خوراکی‌هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل‌های خشک و علفی‌جات بخرید، فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می‌آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده‌اند.



 
 بیتز

دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است، سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می‌توانید از بدروم به آنجا برسید.

 این دهکده به خاطر باغ‌های نارنگی‌اش معروف است، همچنین ورزش‌های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است، در پلاژهای آن، می‌توانید از سایبان‌ها، چترها و بالش‌های رایگان استفاده کنید.
 




موزه باستان‌شناسی زیر‌زمینی (زیر‌آبی)

امروزه در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های جهان است، آثار بدست آمده از حفاری‌هایی از سال ۱۹۶۰ آغاز شده در این موزه که در قلعه بدروم ساخته شده قرار گرفته و به نمایش گذارده شده است.

در این موزه آلبوم Amphora مدیترانه شرقی، آثار بدست آمده از تحقیقات انجام یافته در مرداب‌های نزدیک بودروم به نمایش گذاشته شده است.

مرداب‌های این منطقه شامل یاسی آوا، شیطان دره سی، بندر سرچه می‌باشد، مشاهده قدیمی‌ترین کشتی غرق شده جهان نیز از آثار جالب توجه منطقه است.





انتهای پیام/

منبع: آکا ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار