فلاح نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داخلی سازی 66 درصد تجهیزات فاز 12 "پارس جنوبی" توسط متخصصان داخلی

مجری فاز 12 پارس جنوبی گفت: براساس قرارداد اولیه 51 درصد تجهیزات این پالایشگاه از داخل تامین می شد، اما با روند توسعه اجرا سهم تولیدات ایرانی به 66 درصد افزایش یافته و پیش بینی می شود تا پایان اجرای فاز 12 سهم محصولات ایرانی به 70 درصد برسد.

رسول فلاح نژاد مجری فاز 12 پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه  بخش زیادی از تاسیسات و تجهیزات فاز 12 توسط شرکت های داخلی ساخته شده اند، اظهار داشت: هیچ جنس چینی در پالایشگاه فاز 12 به کار گرفته نشده و در صورت نیاز از تجهیزات اروپایی یا کره ای استفاده شده است.

فلاح نژاد افزود: براساس قرارداد اولیه باید حداقل 51 درصد تجهیزات این پالایشگاه از داخل تامین می شد، اما در روند اجرا سهم تولیدات ایرانی را به 66 درصد افزایش دادیم و پیش بینی می شود که تا پایان اجرای فاز 12 سهم محصولات ایرانی به 70 درصد برسد.

وی گفت: دانش فنی اولیه واحدهای شیرین سازی و بازیافت گوگرد متعلق به شرکت وردی پارسونز انگلیس بود که البته این شرکت با شروع تحریم ها، ارتباط خود را با ما قطع کرد.

مجری فاز 12 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: فاز 12 در سخت ترین شرایط تحریم و توسط شرکت های ایرانی ساخته شده است.

شرکت نفت و گاز پارس، در اول دی ماه سال 1377 با هدف توسعه فازهای میدان گازی پارس جنوبی تاسیس شد.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود 3000 متری زیر کف خلیج فارس و در 105 کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.

مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد. ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 8 درصد از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخائر گاز کشور را شامل می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، پارس ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار