کنترل گروه صهیونیست بر بخشی ازساختمان اداره پست قدس

یک گروه صهیونیست از تسلط بر بخشی از ساختمان اداره پست در بخش شرقی شهر قدس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ؛ جمعیت «عطیریت کوهانیم» که در زمینه شهرک سازی در قدس فعال است، اعلام کرد در بخشی از ساختمان پست در بخش شرقی شهر قدس، مدرسه دینی برای یهودیان تاسیس می کند. 

ساختمان پست از جمله ساختمان هایی است که دولت اردن پیش از اشغال قدس آن را احداث کرد، اما اسرائیل پس از سال 1967 کنترل این ساختمان را در دست گرفت تا آن را به اداره پست و مرکز پلیس تبدیل کند. 

شیرین یونس خبرنگار اسکای نیوز در قدس گفت: شهرک نشینان در چند سال گذشته کنترل چهل ساختمان مهم را در بخش قدیمی قدس در دست گرفته اند. نه ساختمان در محله شیخ جراح هم به تسلط شهرک نشینان درآمده است. تاسیس مدرسه دینی برای شهرک نشینان در بخشی از ساختمان پست قدس نگرانی مردم این منطقه و صاحبان مغازه ها را برانگیخته است. اسرائیل هر بار برای مصادره ساختمان ها در بخش قدیمی شهر قدس بهانه تازه ای را مطرح می کند. 

فلسطینی ها نگران آن هستند که تاسیس مدرسه دینی در این ساختمان مقدمه تلاش جدید برای گسترش یهودی سازی در این شهر باشد. اسرائیل با ادعای آنکه مالکیت بعضی از این ساختمان ها پیش از سال 1948 متعلق به یهودیان بوده است، آنها را مصادره می کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: دولت اسرائیل می گوید در مذاکرات صلح جدی است، در حالی که گروههای متعلق به شهرک نشینان گامهایی بر می دارند که مانعی در راه این مذاکرات است. فلسطینی ها در این شرایط نگران آن هستند که با عمل انجام شده روبرو شوند و نتوانند رؤیای خود برای تشکیل کشور مستقل را محقق کنند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار