تنش میان واشنگتن و تل آویو/

واکنش تند کاخ سفید به اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

خبرگزاری جوئیش تلگراف گزارش داد کاخ سفید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به تلاش برای تضعیف روابط دو طرف متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزارش جوئیش تلگراف ؛ موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل گفت او از اقدام نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران حمایت می کند. او گفت آمریکا ضعیف است. این حرفهای یعلون واکنش شدید کاخ سفید را به همراه داشت. به گزارش هاآرتص ،‌ یعلون در جریان سخنرانی در دانشگاه تل آویو گفت : ما فکر می کردیم کشوری که باید جنگ علیه ایران را رهبری کند آمریکاست اما آمریکا در نهایت وارد مذاکرات با ایران شد و متاسفانه در چانه زنی ایرانیها مهارت بیشتری دارند. بنابراین در این خصوص ما باید طوری رفتار کنیم که گویا هیچ کسی جز خودمان نیست که از ما دفاع کند. 

وزیر جنگ اسرائیل همچنین آمریکا را در مسئله اوکراین و دیگر مناطق جهان ضعیف توصیف کرد. 

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشد در واکنش به این حرفها به رسانه های اسرائیل گفت اظهارات موشه یعلون ما را متعجب کرد. این حرفها تعهد او را به روابط اسرائیل با آمریکا به طور جدی زیر سوال می برد.  

وی افزود :‌ به علاوه، این بخشی از الگویی آزار دهنده است که در چارچوب آن وزیر جنگ اسرائیل اعتبار دولت آمریکا را زیر سوال می برد و به بالاترین مقامات توهین می کند. با توجه به تعهدات بی سابقه ای که دولت باراک اوباما به امنیت اسرائیل دارد ما نمی دانیم چرا وزیر جنگ اسرائیل به نظر می رسد می خواهد روابط را تضعیف کند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: واکنش ، وزیر ، جنگ ، اسرائیل ، اظهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زیلایی
۱۹:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
اسراییل مار در آستین آمریکا و پرورش دهنده آنندونمونه بارز آن صدام لعین بود.
آخرین اخبار