گلشنی: توجه مسئولان به ورزش‌های تماشاگرپسند بیشتر است

رئیس هیات شطرنج استان اصفهان گفت: تخصیص اعتبار به ورزش شطرنج کم بوده و توجه مسئولان به ورزش‌های تماشاگرپسند بیشتر است.

گلشنی در گفتگوی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تمام عملکرد فدراسیون شطرنج مطابق تقویم سال 92 بدون وقفه انجام شد و تعامل فدراسیون با هیات‌های ورزشی استانها بسیار خوب بوده است.  
 
گلشنی بیان کرد: اعتبار تعلق گرفته به رشته شطرنج کم بوده و توجه مسئولان به رشته‌های تماشاگرپسند بیشتر است اما امیدواریم وزیر جدید تعادل را ایجاد کند.  
 
رئیس هیات شطرنج استان اصفهان عنوان کرد: کم‌بودن مسابقات بین‌المللی و مشکلات اعزام شطرنج‌بازان به خارج کشور و کم بودن مسابقات دوجانبه صاحب‌نامان بزرگ شطرنج جهان از نقاط ضعف این رشته است.  
 
وی در ادامه افزود: ورزش شطرنج در 20 سال اخیر سال به سال رشد چشمگیری داشته است اما در دو سال اخیر به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار این ورزش به مشکلات جدی برخورد کرده است اما برای پیشرفت بهتر نیاز به مسابقات بین‌لمللی داریم.
 
گلشنی سپس به نقاط مثبت این ورزش پرداخت و اظهار داشت: ما در این ورزش استعداد ناب بسیار داریم که می‌توانند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند اما برای پرورش این استعدادهای ناب نیاز به مربیان خارجی داریم.  
 
رئیس هیات شطرنج استان اصفهان در ادامه افزود: در سال‌های گذشته فدراسیون شطرنج برای درخشش بیشتر شطرنج‌بازان مربی خارجی جذب می‌کرد اما در سال 92 به دلیل کمبود اعتبار هیچ مربی خارجی را نتوانستیم جذب کنیم.  
 
این مسئول در پایان درباره عدم حمایت اسپانسرها از ورزش شطرنج خاطرنشان کرد: اسپانسر وقتی سرمایه‌گذاری می‌کند به برگشت  پول خود نیز توجه می‌کند اما شطرنج به گونه‌ای است که به دلیل طولانی بودن زمان بازی تماشاگر خاصی ندارد پس این امر یک امر طبیعی است که حمایت اسپانسر کم باشد لذا مسئولان باید به حمایت‌های دیگر توجه بیشتری کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار