ازدواج گامی در جهت سلامت معنوی جامعه

ازدواج می‌تواند به رشد و تعالی روحی فرد و البته به دنبال آن به سلامت معنوی جامعه کمک کند.

متین‌السادات هنری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ازدواج مانند یک الماس تراش خورده پدیده چند وجهی است که به فراخور این که از چه زاویه‌ای به آن نگاه کنیم می‌تواند زیستی، روانی، اجتماعی و یا معنوی باشد.

وی گفت: ازدواج می‌تواند به بقای نسل کمک کند که این جنبه زیستی آن است یا موجب آرامش، امنیت و پختگی ذهنی شود که این بعد روانی آن است.

نصری متذکر شد: ازدواج می‌تواند به جایگاه فرد در جامعه کمک کند و کوچکترین واحد یک اجتماع یعنی خانواده را تشکیل هم که این بعد اجتماعی آن است و در بعد معنوی ازدواج موجب رشد وتعالی روحی فرد و البته به دنبال آن به سلامت معنوی جامعه کمک کند.

این روانشناس افزود: ازدواج امری معنوی و پیوندی مقدس است،‌پیوندی که در آن دو نفر عهد می‌کنند که تا پایان عمر همدم و مونس دیگر باشند و در حفظ، نگه‌داری و تقویت پیوندشان بکوشند.

این مشاور افزود: پیوندی که پایه و اساس آن عشق و علاقه دو نفر به یکدیگر، تداوم بخش آن احساس آرامش آنها در کنار یکدیگر و ثمره آن محیط خانوادگی گرم و رشد و تعالی خود و فرزندانشان است.

نصری توصیه کرد: اما متأسفانه به دلایل مختلف بسیاری از ازدواج‌ها با مشکلات زیادی روبرو شده و بعضی یا با سختی و نارضایتی به زندگی مشترک خود ادامه می‌دهند و یا پیوندشان را قطع می‌کنند. 

این کارشناس خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با ارائه اطلاعات و آگاهی به دختران و پسران جوان به آنها نسبت به این امر مهم (ازدواج) بینش مناسب ارائه دهیم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ازدواج ، سلامت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار