حاشیه‌های موسيقي در خرداد 92؛

پر كشيدن شهنواز تار ايران

استاد جلیل شهناز نوازنده پیشکسوت موسیقی و نوازنده تار در خرداد سال 92 با موسيقي زندگي وداع گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران؛ برگزاري هشتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی با دبیری بهمن کاظمی در خردادماه از جمله رویدادهای موسیقایی خرداد ماه 92 بود.

این جشنواره در حالی برگزار شد که برگزارکنندگانش نتوانستند شرایط مناسبی را برای استقبال از این جشنواره فراهم کنند و استقبال مخاطبان نسبت به سال‌های گذشته از این جشنواره به نحوی که بسیاری از اجراها با صندلی‌های خالی از تماشاگر همراه بود.

درگذشت شهنواز تار ايران

استاد جلیل شهناز نوازنده پیشکسوت موسیقی و نوازنده تار در سن 92 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد تا جامعه موسیقی ایران زمین، در فاصله ای کوتاه، با یکی دیگر از اساتید بزرگ این مرز و بوم وداعی تلخ داشته باشد و در اندک زمانی شاهد پرکشیدن پیاپی مفاخر فرهنگ ایران زمین از این عالم خاکی باشیم.
 
اين استاد برجسته پس از یک دوره بیماری دوشنبه 27 خردادماه در بیمارستان آراد درگذشت و به جمع یارانش پیوست؛ یارانی که در ماه‌های اخیر یک به یک پرکشیدند و محفل موسیقی ایران را تهی از تجارب تاریخی شان کردند. 

این استاد برجسته و بی همتای تار در طول زندگی هنری خود با هنرمندانی چون فرامرز پایور، حبیب الله بدیعی، همایون خرم، علی تجویدی، حسن کسائی، محمد موسوی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، عبدالوهاب شهیدی، اکبر گلپایگانی، حسین خواجه امیری و محمدرضا شجریان و.. همکاری داشته‌ و آثار کم نظیری با سرپنجه های هنرمندش ثبت شده که گوش نسل های آینده را نیز همچون پیشینیان و نسل معاصر، نوازش خواهد داد.
 
استاد جلیل شهناز به حق در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنر و موسیقی برگزیده شد و در ۲۷ تیر سال ۱۳۸۳، مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) برای تجلیل از یک عمر فعالیت هنری دریافت کرد و بی‌شک تا تار در موسیقی جهان جای داشته باشد، شهناز هیچ گاه از نظرها دور نخواهد شد و یادش برای مردم هنردوست ایران زمین به جاودانگی موسیقی ایران زمین خواهد بود.



انتهای پیام/اق
برچسب ها: موسیقی ، حاشیه ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.