اردبیل/

روستای بیله درق کجاست؟

روستای بیله درق سرعین یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان اردبیل، مکان خوبی برای گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛این دهكده ییلاقی با آب و هوای مطبوع و دلپذیر دومین قطب توریستی منطقه سرعین می باشد كه به سبب برخورداری از مواهب طبیعی مانند آبهای معدنی جهت استعمال داخلی و خارجی، دره ای زیبا با درختان و چمنزارهای پر از گل و گیاه، كندوهای عسل كه در چمنزارها گسترانیده شده است، جلوه و جذابیت خاصی به این دهكده بخشیده است.

وجود محل های اقامتی، كافه ها و رستورانهائی با تخت ها و میز و صندلی های چیده شده در زیر برگهای درختان بصورت چتری بزرگ و سایه بانی طبیعی باعث استقبال گردشگران از جاذبه های این روستا می شود.

از جاذبه های طبیعی این دهكده می توان به وجود آبشارهائی در طول مسیر رودخانه بیله درق كه یكی از آنها درهمان محدوده انتهائی قسمت پائین و منتهی الیه رسیدن دامنه ارتفاعات به هم در داخل روستا قرار گرفته است و چمنزارهای اطراف آن امكان استراحت و بازدید از این آبشار طبیعی را برای بازدید كنندگان فراهم كرده است، اما آبشار دیگری كه حاصل آب زلال و گوارای این رودخانه می باشد آبشاری دیدنی درحدود 300 متر پائین تر از آبشار اولی كه جریان یافتن آب در داخل چمنزاری زیبا و برخورد آب با سنگها و نهایتاً سرازیر شدن آب به ارتفاعی پست تر موجب شده كه اكثر علاقه مندان به استفاده از مظاهر طبیعی در كنار آن استراحت كرده و خستگی ناشی از پیاده روی و گردش را از تن بزدایند.

این روستا همچنین دارای غارهای بزرگ و كوچك در دل كوهها و صخره ها هست كه هركدام از آنها دارای جاذبه های خاص می باشد، از میان این غارها، غاری با دهانه بزرگ و عریض كه از فراز تپه بیله درق نمایان می باشد، مكانی طبیعی و مناسب جهت استراحت گردشگران است. همچنین چندین غاركوچك در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها و همچنین غاری بزرگ در ادامه مسیر دره كه چشمه ای از داخل آن جاری است. درمجموع، آب و هوای خنك ، اماكن اقامتی، تفریحی، رستورانهای پذیرائی، آبمعدنی ها، نوع بافت منازل مسكونی، وجود پاركینگ ها، انواع رستنی ها و جانواران چهره كاملاً باصفا و ییلاقی به این دهكده داده است/س

 

برچسب ها: اردبیل ، روستای ، بیله ، درق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.