در اجلاس بروکسل/

تأکید سران اروپا وآمريکا برحمايت ازدستيابی به توافقنامه نهايی با ايران

اروپا و آمریکا در اجلاس بروکسل بر حمایت از تلاش ها برای دستیابی به توافقنامه نهایی برای حل پرونده هسته ای ایران تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، نورالدین الفریدی خبرنگار این شبکه تلویزیونی در بروکسل گفت: سران اروپا و آمریکا در اجلاس بروکسل از طرف های درگیر در سوریه برای نشستن پای میز مذاکره دعوت کردند. اتحادیه اروپا و آمریکا تاکید کردند روند مذاکرات ژنو مسیر دستیابی به راه حل انتقالی برای بحران در سوریه است.

آمریکا و اروپا در واکنش به نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کردند برگزاری انتخابات فقط در چارچوب روند مذاکرات ژنو امکان پذیر است. دو طرف همچنین درباره دیگر بحران های منطقه از جمله ایران هم گفتگو کردند.

در ادامه این گزارش پس از پخش بخشی از سخنان هرمن فن رامپوی رییس شورای اروپا درباره مذاکرات هسته ای با ایران آمده است: این اجلاس بر حمایت از تلاش های کنونی برای دستیابی به توافق فراگیر درباره بحران پرونده هسته ای ایران تاکید کرد. اروپا و آمریکا همچنین بر لزوم انهدام سلاح های شیمیایی سوریه تاکید کردند.

این اجلاس تصویب قانون اساسی تونس را تحسین کرد. سران اروپا و آمریکا درباره لزوم کمک به لیبی برای مقابله با چالش های انتقالی در این کشور توافق کردند.

دو طرف همچنین اعلام کردند از احکام سنگین صادر شده برای اعضای اخوان المسلمین در مصر شوکه شده اند.

خبرنگار این شبکه افزود: پیامدهای امنیتی و اقتصادی بحران اوکراین بخش مهمی از اجلاس بروکسل را به خود اختصاص داد. سران اروپا و آمریکا بر تحریم اقتصادی روسیه در صورت  یورش به شرق اوکراین تاکید کردند. بحران ها در شرق اروپا و جنوب دریای مدیترانه نشانه نیاز اروپا به چتر حمایتی آمریکاست، البته آمریکا هم بدون حمایت اروپا جایگاه راهبردی خود را از دست می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار