رییس داوران بخش يك هفته با منتقدان "جشنواره کن"مشخص شد

فیلم‌ساز بریتانیایی "آندری آرنولد" رییس داوران بخش یک هفته با متنتقدان پنجاه و سومین "جشنواره کن"خواهد بود.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ فیلم‌ساز بریتانیایی "آندری آرنولد" رییس داوران بخش یک هفته با متنتقدان پنجاه و سومین جشنواره کن خواهد بود.

این هیئت شامل چهار ژورنالیست می‌شود که یکی از هفت فیلم شرکت‌کننده در بخش بهترین فیلم را انتخاب و جایزه نسپرسو را به آن فیلم اهدا خواهند کرد.

جایزه نسپرسو را سال گذشته "فابیو گراسادونیا" و " آنتونیو پیازا" برای فیلم "سالوو" دریافت کردند.

فیلم کوتاه "شیر" اثر "آرلوند" سال 1998 در بخش یک هفته با منتقدان به نمایش درآمد. در سال‌های گذشته وی بارها در جشنواره کن حضور داشته و جزو داوران بخش اصلی رقابت‌ها بوده است.

آرنولد می‌گوید: وقتی " شیر" را در بخش یک هفته با منتقدان نمایش دادند همه‌جای تنم را نیشگون می‌گرفتم، وقتی به خانه رسیدم حداقل نوزده جای زخم روی تنم بود. خیلی خوشحالم که رییس هیئت داوران جایزه نسپرسو در بخش یک هفته با منتقدان هستم.

فیلم کوتاه "آرنولد" سال 2003 جایزه بهترین فیلم کوتاه را آزآکادمی اسکار دریافت کرد. دو فیلم بلند او "جاده سرخ" و "حوض ماهی"،جایزه بخش هیئت داوران جشنواره کن را از آن خود کرده‌اند.

سال 2011 اقتباس‌اش از کتاب "بلندی‌های باد‌گیر" در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. برای چهارمین سال متوالی نسپرسو از استعدادهای نوظهور با جایزه نقدی "گراند پرایز" پشتیبانی می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار