خشکسالی که بدن در تعطیلات با آن روبرو است

در ایام نوروز اکثر افراد به یکی از اختلالاتی که سلامت را به خطر می‌انداز دچار می‌شوند که بهتر است برای جلوگیری از ان روش‌هایی ساده را به کار گیرد.

نیره احمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت:در تعطیلات نوروز به علت اینکه افراد بیشتر اوقات خود را در سفر می‌گذرانند و یا صرف دید و بازدید دوستان و اعضا فامیل می‌کنند به طور معمول کمتر آب مصرف می‌کنند.

وی افزود: یکی از اختلالاتی که در ایام نوروز به طور معمول در برنامه غذایی افراد اتفاق می‌افتد، کمبود مصرف آب بوده که این مجموعه می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان داشته باشد که همچنین موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن کمبود شود.

وی عنوان کرد: مصرف کافی از آب منجر به فعالیت بهتر کلیه‌ها در تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن می‌شود بنابراین مصرف آب کافی را نباید در برنامه غذایی روزانه فراموش نمود.

وی تصریح کرد: کمبود مصرف آب در انجام واکنش‌های بیوشیمیایی حیاتی که در داخل بدن انجام می‌شود، اختلال شدیدی را به وجود می‌آورد.

وی گفت: آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر بسیار مهم و خوبی دارد و کمبود مصرف آن نیز منجر به کاهش رطوبت پوست می‌شود که یکی از عوامل موثر در خشکی پوست می‌شود که یکی از عوامل موثر در خشکی و پیر شدن پوست و پیری و چروک آن می‌شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کلیه ، آجیل ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار