بوستان کوهسنگی به عنوان قطب گردشگری شهر مشهد پس از حرم مطهر امام رضا (ع) یکیاز مشهورترین بوستان های قدیمی و زیبای ایران است.این بوستان در سال ۱۳۳۰ در دامنه کوه های جنوبی مشهد ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،پارک کوهسنگی تنها یکی از ۱۵ پارک بزرگ مشهد و یکی از زیبا ترین پارکهای ایران حتی زیبا تر و بزرگ تر از ملت و جمشیدیه تهران می باشد.

این بوستان از هفت باغ به هم پیوسته تشکیل شده است. که شامل باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ تفریحی، باغ ورزشی و باغ آرامگاه است.

در بالای این بوستان که دارای 100 هکتار وسعت دارد دو کوه بزرگ سنگی قرار دارد که سبب نام گذاری این بوستان وجود این دو کوه بوده است. کوه هایی که سنگ تراشان زیادی از گذشته از سنگ آن برای ساخت ظروف پخت و پز از جمله هر کاره های سنگی استفاده می کردند.

این دو کوه در حال حاضر به طور زیبایی باز سازی شده است. وجود آبنماهایی در دل این کوه ها ساخت پله های مارپیچی سنگی، نشیمنگاه هایی با چشم اندازی زیبا بر روی شهر مشهد و باغ ملک آباد نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب و خاطره ای خوش از خود به جا می گذارد.

در محوطه این بوستان استخر و رستورانهای متعدد و مراکز خرید و مراکز ورزشی و تفریحی و شهربازی و .... به چشم می خورد که از گذشته های دور محل تفریح مردم و مسافرانی که به مشهد سفر می کنند بوده است.

محمود مرشد زاده، مدیر پارک کوهسنگی مشهد از طرح توسعه مجتمع تفریحی، ورزشی و گردشگری کوهسنگی خبر داد و گفت: این طرح با مساحت100 هکتار در حال اجرا می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: ساخت باند های دوچرخه سواری، کلسکه رانی و دریاچه سایت جنوبی، ساخت آبنمای موزیکال با طرح توسعه باغ سنگی 25 هکتار، شهربازی سرپوشیده و روباز ازویژگی های طرح توسعه این بوستان است.

بوستان کوهسنگی مشهد نسبت به بوستان های دیگر این شهر از امیتاز ویژه همجواری با شهدا برخودار است و وجود آرامگاه چند شهید گمنام بر بلندای کوهسنگی مشهد این محل را به جبل النور تبدیل کرده است. /س

 

برچسب ها: کوهسنگی ، باغ ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.