حاشیه های تئاتر در دی ماه سال 92؛

دغدغه های تئاتری در دی ماه

تئاتری ها در ماه دی دغدغه های بسیاری از جمله وضعیت تئاتر شهر دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در دی ماه سال 92 تئاتر با رویدادها و اتفاقات بسیاری همراه بود .

بنابراین گزارش: این ماه با شروع نمایشنامه خوانی مسعود کیمیایی برای مجید بهرامی بازیگر سینما و تئاتر که به دلیل بیماری سرطان در آلمان است،آغاز شد البته این رسم ادامه پیدا کرد و هنرمندان دیگر نیز برای مصطفی عبداللهی و مجید بهرامی نمایشنامه خوانی راه انداختند تا هزینه های درمان آنها را تامین کنند.

رسیدن مشکلات زیربنایی و فنی تئاتر شهر به نقطه بحرانی و بازدید و تصمیم‌گیری وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای حل مشکلات این مجموعه، ادامه معضلات تالار مولوی و انجام نشدن تعمیرات لازم در این مرکز تئاتر دانشجویی، گمانه‌زنی‌ها و صحبت‌ها پیرامون تغییر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی، چگونگی روند جشنواره تئاتر فجر و ارائه گزارش صد روزه اول دولت یازدهم در زمینه فرهنگ و هنر از جمله موضوعاتی است که در این ماه مورد توجه افکار عمومی‌ اهالی و علاقه‌مندان تئاتر کشور قرار گرفته است.

تغییر مدیریت اداره کل هنر‌های نمایشی، شاید وقتی دیگر

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در ماه‌های اخیر مورد توجه تئاتری‌ها بوده، وضعیت مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی است. معاونت هنری جدید پس از حدود 4 ماه هنوز دست به تغییر مدیران زیرمجموعه خود از جمله اداره کل هنرهای نمایش نزده است.

همچنین خبرهایی مبنی بر استعفای قادر‌ آشنا، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی شنیده شد، که البته او در آن زمان این خبر را نه تأیید و نه تکذیب کرد. اما در هفته‌های بعد علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد از وجود دو گزینه اصلی برای مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی خبر داد.

مرادخانی، علی طاهری و ملامحمد نوروزی را شانس‌های اصلی برای این پست‌ها معرفی کرد. اما به نظر می‌رسد معاون هنری وزارت ارشاد حداقل تا برگزاری سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر قصد تغییر مدیریت در اداره کل هنرهای نمایشی را ندارد. اما به غیر از این موضوعات، در دی ماهی که گذشت، تئاتر شاهد اتفاقات دیگری هم بود.

جشنواره تئاتر فجر کم هیجان‌تر از پیش

جشنواره تئاتر فجر در پاییز امسال روند نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و نسبت به سال‌های قبل از شور و هیجان کمتری برخوردار بود، البته بودند افراد و گروه ‌هایی که انصراف خود را به دلیل برخی مشکلات اعلام کردند و یا هنرمندان نام‌آشنایی که از پذیرفته نشدن کار‌هایشان در جشنواره گله‌مند و معتقد بودند هیچ قائده و اصولی برای انتخاب آثار در جشنواره تئاتر فجر وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، شاهد ، هنر ، نمایش ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار