درویش‌زاده: عملکرد ژیمیناستیک در سال 92 رضایت بخش بود

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص عملکرد ژیمیناستیک درسال 92 گفت: فدراسیون ژیمیناستیک در سال 1392 عملکرد قابل قبولی را درعرصه مسابقات برون مرزی و اعزام داوران و مربیان داشت.

جعفر درویش‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: فدراسیون ژیمیناستیک در سال 1392 عملکرد مطلوب و قابل قبولی را درعرصه مسابقات برون مرزی و اعزام داوران و مربیان داشت.
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در ادامه افزود: فدراسیون ژیمیناستیک در سال 1392 در اعزام داوران و مربیان برای شرکت درکلاس‌های داوری و مربی‌گری عملکرد خوبی داشت و تمام تلاش خود را برای حمایت مربیان و داوران انجام داریم تا در کلاس‌ها شکرت کنند.
 
وی اضافه کرد: داوران و مربیان آقا و خانم نیز برای کلاس‌ها اعزام می‌شدند و فضای مناسبی را برای همه ایجاد کرده بودیم.
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک عنوان کرد: شرایط ژیمیناستیک 1392 نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و تمام تلاش خودمان را برای شرکت در مسابقات برون مرزی انجام دادیم.
 
وی بیان کرد: عملکرد خوب داوران ایرانی موجب شد تا 3 داور ایرانی برای مسابقات جهانی توسط کشور فرانسه دعوت شدند و ایران در مسابقات جهانی 3 داور ایرانی را خواهد داشت.
 
درویش‌زاده تصریح کرد: در کل فضای ژیمیناستیک در سال 92 راضی کننده بود چراکه معدل خوبی را توانستیم کسب کنیم.
 
** نباید از مربیان داخلی غافل شد
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص آینده این رشته در ایران گفت: استعدادهای بی‌نظری در ایران وجود دارد و ما با برگزاری مسابقات تلاش می‌کنیم استعدادها را شناسایی کنیم.
 
وی در ادامه افزود: ژیمیناستیک ورزش پایه است و کودکان و نوجوانان زیادی به این رشته روی می‌آورند ولی بعد از مدتی این رشته را ترک می‌کنند و به ورزش دیگری می‌روند.
 
درویش‌زاده اضافه کرد: ژیمیناستیک به دلیل سرعت، دقت و انعطاف‌پذیری که دارد ورزشکاران خوبی را که اگر از این رشته جدا شوند به سایر ورزش‌ها تحویل می‌دهد.
 
وی در خصوص مربیان داخلی نیز تصریح کرد: مربیان خوبی را در ایران داریم و بازیکنان را برای رشته ژیمیناستیک پرورش می‌دهند و نباید از وجود چنین مربیانی غافل شد اگر مربیان خارجی می‌توانند ورزش ژیمیناستیک کمک کنند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: وجود مربیان خارجی در ایران به دانش مربیان ایرانی نیز می‌تواند اضافه کند.
 
** حضور اساتید خارجی ژیمیناستیک ارتقای ایران را به همراه داشت
 
جعفر درویش‌زاده در خصوص دعوت از داوران و مربیان خارجی به ایران و برگزاری کلاس‌ها گفت: تا آخر سال 1392 از 4 مربی و داور بین‌المللی را که در فدراسیون جهانی ژیمیناستیک عضو بودند دعوت کردیم و به ایران آمدند.
 
وی در ادامه بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها با حضور مربیان و داوران خارجی در ایران موجب ارتقای داوران و مربیان ایرانی شد.
 
وی تصریح کرد: با دعوت از این اساتید فضا و شرایط مطلوبی را ایجاد کردیم تا داوران و مربیان ایرانی معدل و میانگین دانش خود را افزایش دهند.
 
** ایران در سال 92 تحسین رئیس فدراسیون جهانی را برانگیخت
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در رابطه با اتفاقات خوب این رشته در سال 92 بیان داشت: در سال 1392 عملکرد ژیمیناست‌های ایرانی در مسابقات برون مرزی قابل قبول بود و این عملکرد موجب شد تا رئیس فدراسیون جهانی به ایران به دلیل پیشرفت در این رشته تبریک بگوید.
 
وی تصریح کرد: قهرمانی مردان در مسابقات آسیایی ایروبیک- ژیمیناستیک، نائب قهرمانی ایران در مسابقات آکروباتیک آسیایی در قزاقستان عناوین است که صحه بر عملکرد مناسب ایران می‌گذارد.
 
وی عنوان کرد: در مسابقات دانشجویان جهان ایران برای اولین بار در دنیا ششم شد و تحسین همه را برانگیخت.
 
درویش‌زاده افزود: عملکردایران در مسابقات جهانی و آسیایی موجب شد تا کلمبیا از ایران برای شرکت در مسابقات Olympic games که 8 تیم برتر دنیا درآن حضور دارند دعوت کند.
 
** کمبود بودجه روند رو به رشد ژیمیناستیک را متوقف می‌کند
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص نبود بودجه گفت: مشکلات مالی و کمبود بودجه در فدراسیون موجب شدتا در سال 92 یک سری از مسابقات برون مرزی و اردوهای تیم ملی حذف شود و این به تیم ملی ضربه می‌‍زند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حال که ژیمیناستیک ایران رو به پیشرفت است نباید به دلیل نبود بودجه جلوی پیشرفت را گرفت چراکه بازیکنان برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز به اردو و بازی در مسابقات برون مرزی بیشتری دارد.
 
درویش‌زاده تصریح کرد: متاسفانه در سال 92 به دلیل کمبود بودجه مسابقات کاپ جهانی و اردوهای تیم ملی لغو شد که امیدوارم با م ساعدت وزیر ورزش این مسئله تکرار نشود.
 
وی بیان کرد: اگر این رشته ورزش که ورزش پایه‌ای است پیشرفت کند معدل مدال‌آوری در بازی‌های المپیک نیز بیشتر خواهد شد و می‌توانیم روی این رشته برای گرفتن مدال حساب باز کرد.
 
جعفر درویش‌زاده در خصوص بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی عنوان کرد: بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی نزدیک است وب اید با برنامه‌ریزی دقیق تیم ملی ایران را برای شرکت در این مسابقات آماده کرد و این آمادگی نیازمند بودجه است.
 
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سال 1393 نسبت به 92 نیز بهتر باشد و بتوانیم فضای مطلوب‌تری را برای ژیمیناستیک ایران فراهم کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار