تنبیه نشانه قدرت نیست

یک جامعه شناس گفت: بعضی از والدین و آخرین راه در امر تربیت فرزندان خود را " تنبیه بدنی" می دانند اما هیچ گاه به نتیجه دلخواه خود که به دنبالش بودند نرسیده‌اند.

امان ا... قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: والدینی که برای کنترل شرایط، فرزند خود را کتک می زنند، در اصل  جایگاه پدری و مادری خود را بی ارزش کرده و فرایند تربیت را دشوار تر می کنند.

وی افزود: آنها با خشونت فیزیکی رابطه خود و فرزندشان را  کم رنگ و احترامی که کودک برای آنها قائل بوده را از بین  خواهند بود.

 این جامعه شناس ادامه داد: کسانی که در کودکی مورد تنبیه و سرزنش قرار می گیرند در بزرگسالی هم همین‌کار را انجام داده و سلطه گر و سلطه پذیر بار می آیند.

 قرایی مقدم عنوان کرد: چنین افرادی در بزرگسالی سرزنش گر میشوند به زیر دستان خود زور  می گویند و آنها را مورد تحقیر و تمسخر قرار می دهند و در مقابل زور گویان تملق گر و چاپلوس می شوند.

 این جامعه شناس افزود:  والدین باید با کودکان خود مهربان باشند و با آرامش برخورد کنند و از تهدید و سرزنش آنها به شدت بپرهیزند  تجسس کودک فضولی نیست بلکه کنجکاوی اوست و این امری بدیهی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کودکان، پدر و مادران آینده  هستند هر رفتاری با آنها شود در آینده آنان تاثیر می گذار تنبیه نشانه قدرت نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: تنبیه ، نشانه ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار