گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند؛

دیابت و فشار خون بالا عامل 40 تا 70 درصد بیماری‌های کلیوی

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که دیابت و فشار خون بالا، عامل 40 تا 70 درصد بیماری‌های کلیوی در مناطق مختلف جهان هستند.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گسترش بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی از مشکلات و معضلات عمده بهداشتی و درمانی بوده و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

وی افزود: با شیوع بیماری‌ها و عوامل مزمن و زمینه‌ای به ویژه دیابت و فشار خون بالا، بیماری‌های کلیوی نیز شیوع بیشتری یافته‌اند.

محرابی تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که دیابت و فشار خون بالا، عامل 40 تا 70 درصد بیماری‌های کلیوی در مناطق مختلف جهان هستند و هزینه‌های زیادی را موجب شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه مبتلایان به بیماری‌ها و مشکلات کلیوی در کشور، یادآور شد: متاسفانه آمار بالای مبتلایان به دیابت در کشور، عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و هم چنین عدم توجه عده زیادی از مردم به موضوع سلامت فردی و خانوادگی نیز عامل مهمی در شیوع بیماری‌های کلیوی بوده است.

محرابی گفت: براساس برخی از آمارها و برآوردها، از هر 10 نفر جمعیت کشور حداقل یک نفر دچار مشکلات و بیماری‌های کلیه است و متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری‌ها به سرعت در حال افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: به طور قطع الگوها و روش‌های نامناسب زندگی به ویژه الگوهای بد غذایی، مهمترین عامل در افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های کلیوی در کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیمار ، کلیه ، دارو ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار