تقی تاکسی"آتیلا پسیانی" را سربلند کرد

آتیلا پسیانی با ایفای نقش در مجموعه "چاردیواری" توانست به خوبی از عهده نقش تقی تاکسی برآید.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، موفقیت کارگردانان صاحب نام در نوروز سال 87 وسوسه خوبی بود که نام کارگردانان دیگری برای ساخت سریال نوروزی 88 به میان بیاید. از جمله اینها نام حسن فتحی بود که تا این سال‌ها ریسک ساخت یک مجموعه طنز را تجربه نکرده بود. اما حساب تلویزیون و مخاطبانش و چند دیگری بود که سبب شد "اشک‌ها و لبخندها" را با مضومنی طنزآمیز روی آنتن شبکه یک ببرد.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده این سریال هم با انتخاب بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، مهدی هاشمی سعی کرد قصه زنی به نام "شمسی" را که می‌خواست پسر خلافکارش را سر و سامان دهد در شکل و شمایلی متفاوت به تصویر بکشد اما رقابت میان سریال‌ها با پخش"مرد دوهزار چهره" از شبکه سه بیشتر به چشم آمد. مهران مدیری که در نوروز سال گذشته با "مرد هزار چهره" موفق شده بود میزان بالای آرای مخاطبان را از آن خود کند در سال 88هم از حضور بازیگرانی چون سیامک انصاری، پژمان بازغی، علیرضا خمسه و ... استفاده کرد و داستانش را به شکل جذاب تری هدایت کرد.

"ماه عسل" و "عید امسال" به دلیل ترکیب بازیگران و قصه‌اش که به ماجرای ازدواج دو جوان برمی‌گشت که مشکلاتی بر سر راه داشته توانست رضایت مخاطبان را تا حدی جلب کند. حضور محمد مطیع، پروانه معصومی، سعید پورصمیمی، سحر ولدبیگی می‌توانست امتیاز قصه نه چندان خاص این سریال باشد با این حال این اثر در کنار "عید امسال" قابل توجه‌تر بود.

آقاخانی با انتخاب بازیگران طنزی چون مهران غفوریان، مجید صالحی، ساعد هدایتی، علی صادقی و ... طنز قابل قبولی را برای مخاطبان شبکه تهران فراهم کرد ضمن اینکه در نوروز 88پخش هر شبی سریال "جومونگ" شبکه سه را به پربیننده‌ترین شبکه تبدیل کرد.

با گذشت دو دهه از ساخت سریال‌های مناسبتی ویژه عید تلویزیون حالا جای خاصی برای سریال‌های نوروزی در نظر گرفت.

پس چندان عیب نیست که نوروز 89 هم شاهد پخش سه سریال باشیم سریال‌هایی که با توجه به محل فیلمبرداری، بازیگران و نام کارگردانانش بودجه مناسبتی را به خود اختصاص داده بودند.

سیروس مقدم با ساخت سریال"چاردیواری" به تهیه کنندگی الهام غفوری و انتخاب آتیلا پسیانی، امیر جعفری، جواد عزتی خیال همه را بابت قصه آدم‌های معمولی و روزمره راحت کرد. طنز نهفته در قلم سعید آقاخانی و محسن تنابنده این امکان رابه مقدم داد تا با بهره بردن از بازی خلاقانه آتیلا پسیانی در نقش تقی تاکسی از این امتحان سربلند بیرون بیاید.

سعیدآقاخانی اما برای کارگردانی"زن‌بابا" انتخاب شد. او با اتکا به بازی سیروس گرجستانی، علی صادقی، مهران غفوریان طنز خوبی را از بازیگرانش به نمایش گذاشت و قصه ازدواج مجدد مردی میانسال در میان خانواده‌ای سنتی را به شیوه‌ای متنوع مفرح روی آنتن شبکه سه برد.

اما حضور مسعود ده‌نمکی کارگردانی که برای اولین بار سریال‌سازی با طعم طنز را تجربه می‌کرد برای خیلی‌ها جای تعصب داشت با این حال ده‌نمکی با اعتماد به نفس با گرد آوردن بازیگران صاحب نامی چون علیرضا خمسه، فتحعلی اویسی، مرجانه گلچین طنز شعاری‌ای را درباره دو طبقه غنی و فقیر در شبکه تهران روی آنتن برد. سریالی که حواشی زیادی هم برای کارگردان و هم تلویزیون به همراه داشت.


انتهای‌پیام/ رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.