زنجیره نگهداری از غذاهایتان را پاره نکنید

یک متخصص تغذیه گفت: با عدم رعایت نگهداری صحیح مواد غذایی در ایام نوروز زنجیره نگهداری مواد غذایی را در ایام نوروز پاره نکنید.

محمد کرمانی‌الاصل متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدم رعایت نگهداری درست مواد غذایی مصرفی از دلایل اصلی ایجاد "مسمومیت غذایی" در مسافرت‌ها است.

معمولا مسمومیت غذایی ناشی از آن دسته از مواد غذایی است که نسبت به محیط و درجه حرارت نگهداری حساس هستند و علت ایجاد مسمومیت‌های غذایی در مسافرت،‌ عدم رعایت زنجیره نگهداری درست مواد غذایی مصرفی است که ممکن است برای فرد خطر آفرین نیز باشد.

وی افزود: اگرهنگام مسافرت از خوراکی‌های کنسرو شده استفاده می‌کنید 20 دقیقه قبل از مصرف آن کنسرو را داخل ظرف آب بجوشانید تا باعث مسمومیت غذایی نشوید.

وی توصیه کرد: اگر افراد دچار مسمومیت غذایی ناشی از مصرف غذاهای مانده شده‌اند در اولین فرصت خود را به یک درمانگاه رسانده تا خطرات جدی‌تر آنها را دنبال نکند و همچنین درمشاهده بروز اسهال و استفراغ به فرد مسموم شده مایعات رقیق و فراوان همچون آب، چای کمرنگ، آبمیوه رقیق داده شود و او را به یک بیمارستان مجهز برسانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.