انتقاد اشتون از اقدامات روسیه در قبال اوکراین

در نشست نمایندگان پارلمان اروپا با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سیاست روسیه در قبال اوکراین را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کاترین اشتون گفت: ما به پیشرفت هایی دست یافته ایم. ما از نهادی کارآمد در بخش خارجی و مناسباتی قوی ، نقشی روشن در منطقه و از مناسبات استراتژیک عمیق با شرکای مهم بین المللی برخورداریم. ما به بیان دیگر از اجزای کلیدی و اساسی برای پیگیری یک سیاست خارجی یکپارچه و منسجم برخورداریم. طی چهار سال اخیر سیاست های منطقه ای ما به طور بی سابقه ای در بوته آزمایش گذاشته شده است، نخستین نمونه تحولات مربوط به بهار یا بیداری عرب در تونس، مصر، لیبی و سوریه و البته اخیرا در پی تحولات اوکراین بود. حال اجازه دهید به تشریح بخشی ازاین زمینه های کاری که دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن فعال بوده است بپردازم. زمانی که به همسایگان شرقی خود نگاه می کنیم.

شاهد تحقق همه گزینه هایی هستیم که دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا قادر به انجام آنها است. اولویت نخست ما در این منطقه همچنان تلاش برای کاهش تنش ها در زمینه بحران اوکراین و درخواست از روسیه برای برداشتن گامهای مشخص در این زمینه است. ما به طور آشکار درباره نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه سخن گفته ایم. این اقدامات از دیدگاه اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است. اقدامات روسیه نقض قوانین بین المللی و تعهدات بین المللی روسیه است ما ضمیمه کردن کریمه را به رسمیت نمی شناسیم.

در ادامه این نشست یکی از حاضران در این جلسه خطاب به اشتون گفت: می دانم که در زمینه تحولات کریمه و بحران اوکراین به شدت فعال بوده اید با این حال متاسفم که این مطلب را می گویم که این حضور شما قابل مشاهده نبوده است. زمانی که شاهد دیدار سرگئی لاوروف و جان کری وزرای خارجه روسیه و آمریکا بودم، واقعا تاسف خوردم کاترین اشتون را ندیدم. به نظر می رسید که شما در این نشست غایب بودید اما مطمئنم که در حواشی نشست حضور داشتید لطفا خیال ما را راحت کنید زیرا در این مدت دلمان برایتان تنگ شده بود.


انتهای پیام / 
برچسب ها: اشتون ، انتقاد ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار