قطعنامه مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا در مورد ایران تصویب شد

قطعنامه راهبردهای مداخله‎جویانه اتحادیه اروپا در قبال ایران روز جمعه در پارلمان اروپایی رای‌گیری و تصویب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در این قطعنامه که با ارائه راهبردهای مداخله‌جویانه‌ای، به موارد متعددی از وضعیت سیاسی، اجتماعی و نقض حقوق بشر در ایران اشاره شده، بر موضوع استراتژی اتحادیه اروپا در قبال ایران تاکید شده و پیشنهاد داده است که این اتحادیه تا پایان سال جاری میلادی در تهران دفتری بگشاید و از فرصت مذاکرات هسته‌ای و توسعه داخلی در ایران بهره‌برداری کند.

پارلمان اتحادیه اروپا در استراسبورگ فرانسه پیش نویسی را به قطعنامه ای 23 بندی ضد کشورمان تبدیل کرد تا  راهبرد این اتحادیه اروپایی را در مقابل ایران ترسیم کند. البته راهبردی که به جای توسعه همکاری با رویکرد تقابل تنظیم و تصویب شد. پارلمان اتحادیه اروپا، با رای به پیش نویس این قطعنامه، ایران را در پروژه ای تکراری بار دیگر به نقض حقوق بشر متهم کرد. این بخش پیش نویس به صورت هدفدار بیشترین وقت پارلمان را به هنگام رای گیری به خود اختصاص داد.
 
مطابق ندانستن انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان با استاندرادهای اروپا، آزادی محکومان فتنه به ویژه سران فتنه، بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران، اجازه سفر به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل، گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران، سفر هیات های اروپایی به ایران به شرط ملاقات با محکومان فتنه و مخالفان نظام و در نهایت رفع محدودیت و ممنوعیت از همجنس بازان در ایران عمده بندهای این قطعنامه مداخله جویانه را تشکیل می دهد.
 
هرچند قبل از رای گیری در مقابل سیل سخنرانی های ضد ایرانی و حجم انبوه جملات مغرضانه، تعداد انگشت شماری از نمایندگان این پارلمان از واقعیت هایی گفتند که معمولا صدایشان به جایی نمی رسد.
 
پارلمان اروپا پس از این قطعنامه، در بیانیه ای اعلام کرد: خارج از پرونده هسته ای ایران، باید اتحادیه اروپا راهبردی در مقابل این کشور داشته باشد به زبان ساده تر یعنی همچنان بهانه ای برای تاختن به ایران دم دست اروپایی ها باشد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه  گفت تصویب این قطعنامه که ادعاهای بی اساس حقوق بشری است، سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیر واقع بینانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار