جاذبه‌های گردشگری تهران را از دست ندهید

شهر تهران با بیش از 300 محله واماکن تاریخی برای خیلی‌ها ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ساکنان تهران برای سفر ودیدن جاذبه‌های تاریخی وگردشگری ایران، از تهران خارج می‌شوند وسراغ شهرهای دیگر می‌روند؛ درحالی که اگر از جاذبه‌های گردشگری تهران بپرسیم، بسیاری از آن‌ها حتی مکان آثار تاریخی یا موزه‌ها را هم نمی‌دانند.

براساس این گزارش بیست وهفتمین شهر بزرگ جهان است که بیش از 300 محله تاریخی، چندین موزه و آثار باستانی و فرش، پارک‌های جنگلی و طبیعی، کلیساها، برج‌ها و .... را درخود جای داده که در نوع خود بی‌نظیرند.

ایام عید نوروز و خلوتی خیابان‌ها بهترین فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران است.



" برج طغرل" یکی از زیباترین برج‌های تاریخی ایران است که از بعد علمی، فرهنگی وتاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد این برج در شهر ری واقع شده و متروی شهری مناسب ترین مسیر برای دید از این اثر تاریخی است.

" باغ ملل" یا همان باغ گیاه شناسی ملی ایران که گنجینه‌ایی از جنگل ها، مناطق ونمونه‌هایی از رویش گیاهی ایران وجهان است که درکنار اتوبان تهران- کرج ودر انتهای خیابان سرو پیکان شهر واقع شده است.

موزه ایران باستان در قلب شهر تهران یعنی میدان امام خمینی "ره"  وموزه فرش که نفیس ترین نمونه‌های قالی از قرن نهم هجری تا دوران معاصر را به نمایش گذاشته در نزدیکی میدان انقلاب وضلع شمالی پارک لاله قرار دارد.



از دیگر جاذبه های گردشگری تهران " تنگه واشی" یا همان مسیر گذر آب درمیان دوکوه بلند است که می‌گویند اسکندر ازآن‌جا وارد ایران شده است.

در این دوره زیبای گردشگری که در 35 کیلومتری تهران و نزدیک فیروز کوه واقع شده می‌توان زیباترین نمونه‌های حجاری وسنگتراشی دوران قاجاریه رامشاهده کرد.

اما زیباترین دشت اطراف تهران که به " دشت هویج" معروف است در 25 کیلومتری شمال شرق تهران ودر منطقه اوشون فشم واقع شده ودر فصل بهار جلوه‌ای از بهشت را با گل‌های رنگارنگ طبیعت برای گردشگری به نمایش می‌گذارد.



دربند، درکه، توچال و پارک جنگلی جمشیدیه از ارتفاعات شمال تهران است که مناسب گردشگران علاقمند به کوهنوردی و اسکی محسوب می‌شود.

موزه حیات وحش دار آباد و پارک جنگلی پردیسان به همراه باغ پرندگان در مسیر اتوبان همت از زیباترین مکان‌های گردشگری برای علاقمندان به حیات وحش است.

و آن‌هایی که علاقمند به دیدن معماری سنتی ایران ویامحله و خیابان‌های تهران قدیم هستند می‌توانند سری به بازار بزرگ تهران و خیابان‌های اطراف بازار بزنند تا آثار تاریخ وهنر تهران قدیم را در خیابان‌های ناصرخسرو ، باب همایون ، لاله‌زار، سنگلج و باغ ملی ببینند.




گزارش : رضا شوکتی



انتهای پیام/اق
برچسب ها: تاریخ ، گردشگری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار