مدير عامل شرکت ملي نفت ايران:

ظرفیت تولید نفت کشور،سه میلیون و 850 هزار بشکه در روز است

مدير عامل شرکت ملي نفت ايران اعلام کرد : ظرفيت کنوني توليد نفت کشور سه ميليون و 850 هزار بشکه در روز و ميانگين توليد حدود 2 ميليون و 850 هزار بشکه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، رکن الدين جوادي با تاکيد بر مزيت منابع انساني گفت : نيروي انساني بيشتر از ميدان هاي مشترک، بيشتر از توليد نفت و گاز و بيشتر از تامين مالي اهميت دارد و از بارزترين شاخص هاي اقتصاد مقاومتي هم بکارگيري ، ارتقا و نگهداشت نيروهايي است که توانمند هستند.

وي در باره وضع فعلي توليد نفت و گاز در کشور گفت : در بخش گاز هم توليد در زمستان سال گذشته تا حدود 640 ميليون مترمکعب رسيد که البته با توجه به افزايش مصرف روزانه تا 750 ميليون مترمکعب، در روزهاي اوج مصرف با 160 ميليون مترمکعب کمبود گاز در کشور مواجه شديم و بخشي از اين کمبود را با اعمال محدوديت گازرساني به بعضي از صنايع جبران کرديم. 

جوادي افزود : در حال حاضر حدود نيمي از گاز توليدي کشور در شرکت نفت و گاز پارس و نيمي ديگر در شرکت نفت مناطق مرکزي به توليد مي رسد؛ بخشي از توليد گاز کشور نيز از محل گازهاي همراه مناطق عملياتي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و شرکت نفت فلات قاره تامين مي شود.

وي درباره اينکه ايا امسال هم با همين ميزان کسري گاز مواجه مي شويم ، اظهار داشت : نه به اين شدت و اميدواريم امسال با افزايش توليد گاز از محل فازهاي اولويت دار پارس جنوبي، 80 تا 100 ميليون مترمکعب از کسري گاز سال گذشته جبران و نيمي از نياز گازي کشور از محل توليد داخلي تامين شود.  
البته اين درصورتي است که مصرف داخلي، همگام با افزايش توليد گاز روند صعودي طي نکند.  
 
براي پاسخگويي توليد گاز به ميزان مصرف فعلي، بايد مصرف را کنترل کرد و خوشبختانه مصرف داخلي رو به اشباع است و حتي ممکن است واردات گاز از ترکمنستان متوقف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار