ساری /

راه اندازی بیش از 700شعبه جامعه القرآن الکریم در کشور

مدیرعامل موسسه جامعه القرآن کریم، از فعالیت بیش از 700 شعبه و واحد آموزشی زیر نظر این موسسه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی در حاشیه آغاز ساخت بزرگترین مجتمع جامعه القرآن واهل بیت (ع) شمال کشوردر آمل گفت: 70 مدرسه قرآنی در سطح ابتدایی وپیش دبستانی فعال است که در مجموع حدود 300 هزار قرآن آموز در مراکز جامعه القرآن و واحد آموزشی قرآنی مشغول به فراگیری هستند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 40 تا 50 شعبه قرآنی در کشور راه اندازی می شود، افزود: از این شمار تاکنون 30 شعبه در استان مازندران راه اندازی شده واین استان در این بخش در کشور عملکرد خوبی داشته است.

مدیرعامل موسسه جامعه القرآن کریم ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم باید تلاش شود تعداد شعبات و امکانات و فضاهای آموزشی قرآنی در مناطق مختلف کشور از جمله شهر‌ها و روستاها افزایش یابد.

حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: برای گسترش شعبات دار‌القرآن در سراسر کشور با توجه به ارائه محتوای آموزشی از سوی این موسسه و وجود نیروی انسانی کافی، مشکلی وجود ندارد وبه هر میزان که فضای آموزشی اختصاص داده شود، شعبه های جدید راه اندازی خواهد شد.

او گفت: اگر زمین‌ مورد نیاز برای احداث مدارس قرآنی در اختیار جامعه القرآن قرار بگیرد، می‌توانیم هزینه‌های ساخت آنها را از خیرین جمع‌آوری کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: در مرکز تربیت مربی جامعه القرآن ماهیانه 100 تا 200 مربی برای آموزش قرآن تربیت می‌شوند و زمانی که گواهینامه دریافت می‌کنند برخی از این افراد برای تبلیغ به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

مؤسسة جامعة القرآن الكريم، با هدف ترويج فرهنگ قرآن و ايجاد ارتباط هر چه عميق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن كريم ، در خردادماه سال 1377، هم‌زمان با عيد سعيد قربان، در شهر قم پايه‌گذاري شد و فعاليت قرآني خود را از آغاز كرد./ب


برچسب ها: راه اندرازی ، کشور ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.