رییس سازمان غذا و دارو:

"نسخه نویسی الکترونیکی" مصرف و تجویز دارو را کنترل می‌کند

دکتر دیناروند با بیان این که نسخه نویسی الکترونیکی از امسال در دو استان به صورت پایلوت راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این امر می‌ تواند مصرف و تجویز دارو را کنترل کند.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی گفت: بیش از 30 سال است که در بیشتر کشورها نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی است به طوری که پزشکان با استفاده از یک نرم‌افزاری که به صورت بانک اطلاعاتی می‌باشد برای بیمار خود پرونده‌ای ایجاد می‌کنند به صورتی که هر بیمار دارای یک کد است.

وی ادامه داد: طبق این نرم‌افزار هر دارویی که برای بیمار تجویز می‌شود در پرونده او ثبت می‌شود که داروخانه‌ها هم دارویی را که به بیمار تحویل می‌دهند در پرونده او ثبت می‌کنند به این ترتیب یک نظام یکپارچه برای تجویز و عرضه دارو ایجاد می‌شود که قابل پیگیری و نظارت است.

دیناروند عنوان کرد: با راه‌اندازی این نرم‌افزاد از تجویزهای بی‌مورد، داروهای تایید نشده، جلوگیری می‌شود چرا که خیلی از تجویزهای ما مبنای درمان ندارد و علامت درمانی است و برخی از اوقات هم به اصرار بیمار پزشک دارو تجویز کرده است همچنین، برخی از اوقات پزشکان داروهایی که در فهرست اصلی وجود ندارد را تجویز می‌کنند که باعث سردرگمی بیماران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع از سال آینده در دو استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود و به تدریج طی یک دوره چهار ساله این امر را در کشور سراسری می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، نسخه ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار