نقاشی‌های "جرج بوش" گويای مطالبی است که وی توان گفتن آنها را نداشت

منتقدان می‌گویند نقاشی‌های جرج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا گویای مطالبی است که بوش در زمان ریاست جمهوری خود قادر به گفتن آنها نبود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیسی، منتقدان می‌گویند نقاشی‌های جرج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا گویای مطالبی است که بوش در زمان ریاست جمهوری خود قادر به گفتن آنها نبود. 

 جرج بوش رییس جمهور آمریکا نمایشگاهی از پرتره خود و شماری از سیاستمداران جهان منتشر کرده است. خبرنگار الجزیره گفت: جرج بوش در زمانی که ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت برای بیان احساسات و مطالب مورد نظرش مشکل داشت.

وی که اکنون دیگر در کاخ سفید سکونت ندارد در تلاش برای امتحان کردن روشی دیگر است، نقاشی. وی اکنون در حال یاد گرفتن نقاشی است. 
جرج بوش می‌گوید همسرم می‌گوید استعداد تو مانند "رامبراند" است و کار تو شکوفا کردن این استعداد است. زمان این مسئله را نشان خواهد داد. 

"کریستین کپ" منتقد آثار هنری می‌گوید این پرتره‌ها گویای همه مطالبی است که جرج بوش نتوانسته است در دوران فعالیت خود به عنوان رییس جمهور امریکا بیان کند. 
این منتقد گفت: تصویر بوش از کرزای نشان دهنده بی تصمیمی است. تصویر صورت "کرزای" حالت تثبیت شده‌ای ندارد. تصویری که بوش از "نیکلا سارکوزی" رییس جمهور سابق فرانسه نیز کشیده است بسیار غمگین است. با این حال تصویری که از "آنگلا مرکل" کشیده است کمی بهتر از دیگران است. 

اما گویا ترین تصویری که بوش از سیاستمداران جهان کشیده است تصویر "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه است به گفته "کریستین کپ" منتقد آثار هنری این نقاشی به هیچ وجه دوستانه نیست. 

کپ گفت: تصویری که بوش از خودش گرفته است کاملا واقعی است و اعتماد به نفس وی را نشان می‌دهد. بوش به نظر می‌رسد علاقه ای اظهار نظر درباره دولتش ندارد به نظر من مانند بقیه سیاستمداران جهان همچنان در حال چالش با واقعیت ها است. 

خبرنگار الجزیره گفت برخی می گویند وی با این نقاشی قصد انتقال پیام را داشته است با این حال برخی دیگر می گویند وی تنها نقاشی کرده است. درست مانند دوران ریاست جمهوری بوش، اختلاف نظرهای زیادی درباره نقاشی های بوش وجود دارد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار