مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:

"فرهاد فخرالدینی" رهبر ارکستر ملی ایران شد/ هیچ سبک موسیقی خط قرمز ما نیست

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از "فرهاد فخرالدینی" به عنوان رهبر ارکستر ملی ایران نام برد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران برنامه ساعت 25 بامداد گذشته میزبان پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.   
 
پیروز ارجمند در این برنامه گفت: من تا کنون 30 موسیقی فیلم و سریال کار کردم و برای ساختن این موسیقی‌ها گاهی خود را جای بازیگران آن اثر قرار می‌دادم.   
 
وی افزود: با پذیرفتن این مسئولیت دولتی به نوعی خودکشی هنری کردم زیرا با دغدغه‌های بسیار و کمبود زمان مانند گذشته نمی‌توانم به کارهای هنری‌ام رسیدگی کنم.   
 
ارجمند اظهار داشت: به طور کلی در دنیای معاصر موسیقی مانند جهان سازی است و در همه نقاط دنیا انواع سبک‌های موسیقی بدون در نظر گرفتن مرزها و ملاحظات سیاسی رواج دارد و من به عنوان یک مدیر معتقدم هیچ سبک موسیقی نیست که خط قرمز ما باشد بلکه خوب بودن آن محصول مد نظر ما قرار می‌گیرد.   
 
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این برنامه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته سرعت گروه ما در دفتر موسیقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 برابر شده و من در دفتر موسیقی سعی کرده‌ام مدیریت را با بهره گیری از مدیریت علمی و با استفاده از تمام ابزارها به کار بگیرم.   
 
وی افزود: با توجه به تعطیلی ارکستر سمفونیک  تهران و ارکستر ملی ما ابتدا در رابطه با دلایل این تعطیلی ریشه یابی کردیم و سپس برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم.   
 
وی ادامه داد: رهبرهای دو ارکستر ملی و سمفونیک تفکیک شده‌اند که حکم‌شان این هفته ابلاغ می‌شود و برای جذب مجدد اعضای ارکسترها آزمون‌هایی برگزار خواهد شد و تمرینات از خرداد ماه آغاز می‌شود و امیدوارم نخستین کنسرت این دو ارکستر ارزشمند تیر ماه برگزار شود.   
 
ارجمند با اشاره به نام رهبرهای دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران تصریح کرد: ما برای ارکستر ملی ایران از استاد فرهاد فخرالدینی و برای ارکستر سمفونیک تهران از منوچهر صهبایی  به عنوان رهبر دعوت کرده‌ایم و همچنین در بودجه امسال ردیف خاصی را برای ارکستر سمفونیک در نظر گرفته‌ایم.
 
ارجمند خاطر نشان کرد: امسال جشنواره موسیقی فجر در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار می‌شود به نحوی که هنرمندان علاقمند به حضور در بخش جنبی در این بخش حضور پیدا می‌کنند و دیگر هنرمندان در بخش رقابتی حاضر می‌شوند.   
 
وی افزود: بدین وسیله امکان حضور هنرمندان موسیقی پاپ در بخش رقابتی فراهم می‌شود و سعی ما این است که جشنواره امسال را از استان‌ها آغاز کنیم.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار