خطرناک‌ترین تشک‌های خواب بیماری‌زا در دنیا

در هنگام خرید سرویس خواب زیبا برای نوزاد تازه به دنیا آمده تنها توجه به زیبایی آن کافی نیست و والدین، باید به جنس الیاف بکار رفته در این سرویس نیز توجه نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران هشدار می‌دهند تشک خواب نوزادان می‌تواند سبب بروز مسمومیت در آن‌ها شود. 

گفتنی است، پزشکان با مطالعه‌ی اجزای تشکیل دهنده‌ی تشک خواب نوزادان دریافته‌اند برخی از فوم‌های بکار رفته در این نوع تشک‌ها می‌تواند از خود مواد شیمیایی آزاد نماید. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در بسیاری از تشک‌های خواب کودکان و نوزادان مقدار قابل توجهی از ترکیبات آلی فرار حاوی ماده‌ی(voc)  وجود دارد. 

در کنار این مواد شیمیایی در تشک‌ها انواع رایحه‌های معطر در محیط منزل مانند پاک‌کننده‌ها، عطرها و افشانه‌های هوا نیز می‌توانند سبب مسمومیت کودکان خردسال شوند. 
 
دانشمندان لزوم اهمیت به این موضوع را از آن‌جا می‌دانند که نوزادان در حدود 50 الی 60 درصد از طول روز را صرف خواب می‌نمایند. 

پزشکان معتقد هستند رایحه‌های منتشر شده در هوا به همراه گازهای متصاعد شده از سطح تشک‌ها به راحتی وارد سیستم تنفسی بدن نوزاد شده و می‌تواند آن‌ها را دچار بیماری نماید. 
 
از جمله دیگر مواد شیمیایی خطرناک برای سلامت نوزادان می‌توان موادی مانند گازهای فرمالدئید، بنزن، تولوئن و استون را نام برد که می‌تواند اجزای تشکیل دهنده‌ی تشک باشند. 

دانشمندان استفاده از تشک‌های طبیعی مانند تشک‌های پنبه‌ای و یا استفاده از تشک‌های بزرگ‌تر را به‌عنوان راه حل به والدین توصیه می‌نمایند.

انتهای پیام
برچسب ها: تشک ، خواب ، نوزاد ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار