بهار را با مصرف غذاهای خاص لذت بخش کنید

بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره در زمان آغاز بهار طبی، یعنی روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست فروردین ماه است.

ناصر رضایی‌پور، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: رعایت برخی نکات ساده می‌تواند تا حدود زیادی سبب پیشگیری از عوارضی در فصل بهار شود که به دلیل انباشته شدن مواد زائد در فصل زمستان به سبب پرخوری و کم حرکتی ایجاد شده است. 

وی افزود: پاکسازی بدن به ویژه با قی کردن یا استفاده از مسهل‌ها و ملین‌ها مفید است و بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره در زمان آغاز بهار طبی، یعنی روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست فروردین ماه است که آب و هوا بهاری می‌شود و اندام‌های هدف در پاکسازی بهاره، کبد، کلیه‌ها و روده‌ها هستند. 

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران افزود: افرادی که به هیچ یک از شیوه‌های پاکسازی اخلاط و سموم بدن عادت ندارند، باید دقت کنند که در فصل بهار، مقدار غذایشان را نسبت به فصل‌های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدنشان انباشته شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: در متون طب ایرانی از غذاهایی مانند آش‌های ساده، بورانی اسفناج، ‌بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، آش شبدر و قره‌قروت، به عنوان بهترین و سبک‌ترین غذاهای ایرانی برای فصل بهار نام برده شده که انرژی و ویتامین زیاد و از طرفی خاصیت غذایی کمتری دارند. 

دکتر رضایی‌پور با بیان اینکه مصرف این غذا‌ها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود، گفت: در طب ایرانی، مصرف حبوباتی مانند ماش، نخودفرنگی و جو نیز توصیه شده است و همچنین بهتر است در این فصل گاهی به جای آب، عرق کاسنی یا عرق شاهتره نوشیده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار