در اولين جلسه مديران شرکت هاي حمل و نقل ريلي با معاون بهره برداري در سال جاري مطرح شد؛

برنامه ريزي براي افزايش "سهم ريل" در حوزه "ترانزيت بار"

اولين جلسه مديران شرکت هاي حمل و نقل ريلي با معاون بهره برداري و سير و حرکت راه آهن در سالجاري به منظور بررسي راهکاري افزايش سهم ريلي در حوزه ترانزيت برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، حسين عاشوري معاون بهره برداري و سيروحرکت با اشاره به ديدگاه مدير عامل و هيات مديره راه آهن درخصوص ارتقاء حوزه ترانزيت گفت: با توجه به رويکرد مثبت اعضاي هيات مديره راه آهن در طول 6 ماه گذشته تلاش شده تا اکثر پيشنهادات شرکت هاي حوزه حمل ونقل ريلي مورد نظر قرار گرفته و به تصويب هيات مديره برسد. وي افزود:تخفيف پلکاني 25 درصدي در حمل گندم و کود، تخفيف 15 درصدي براي ساير اقلام و همچنين اعمال تخفيف در محاسبات مربوط به کانتينرهايي که از مسير ترکيه به پاکستان حمل مي شوند  از جمله مصوبات اخير هيات مديره راه آهن است.
 
عاشوري با اشاره به سهم 40 درصدي حمل سوخت از مجموع 10 ميليون تن بار ترانزيتي کشور خاطرنشان کرد: با توجه به  تمايل برخي شرکت هاي ريلي براي حمل سوخت به منظور افزايش سهم حوزه ريلي در جابه جايي سوخت از کشور عراق  در مقايسه با جاده اين آمادگي در راه آهن وجود دارد تا  تخفيفات مطلوب به اين منظور اختصاص يافته و يک فضاي رقابتي مناسبي در مقايسه با جاده پديد آيد.
 
وي در ادامه به برگزاري جلسات متعدد با متوليان راه آهن ترکمنستان اشاره کرد و گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شد ميزان جابه جايي بار در راه آهن سرخس از 1.6 ميليون تن در سال 92 به 3.5 ميليون تن در سال 93 افزايش يابد.
 
عاشوري در ادامه از هدف گذاري براي افزايش 100 درصدي حجم  ترانزيت نسبت به سال 92 خبر داد و تصريح کرد: در همين راستا درصدد تسهيل کارها در حوزه صادرات و واردات هستيم و به همين منظور کميته اي براي بحث ترانزيت تشکيل شده و به دنبال آن درصدد هستيم تا ميزان جابه جايي بار به کشورهاي همسايه را از طريق ريل افزايش دهيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
كاش ميشددرحوزه حمل بارريلى:برف_آب باران جابجاكرد_دريكى ازكشورهاى خارجى ازماشين هاى سنگين براى جابجايى يك ساختمان1200تنى استفاده كردندمنبع:مستندماشينهاى سنگين كه ازسيماى ملى پخش شد