ملک عبدالله دوم با پاپ دیدار کرد

ملک عبدالله دوم پلدشاه اردن و پاپ فرانسیس روز گذشته با یکدیگر دیدار نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از "روسیا الیوم" عبدالله دوم پادشاه اردن و پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک‌های جهان روز گذشته با یکدیگر دیدار نمودند و درباره تحولات خاورمیانه و در رأس آن درباره پرونده مذاکرات صلح فلسطین و بحران سوریه و نیز تقویت روابط بین اردن و واتیکان بحث و گفتگو نمودند.

در این دیدار ملک عبدالله دوم بر مواضع اردن و تلاش‌های این کشور و تلاش‌هایش در کنار طرف‌های مؤثر بین‌المللی ، میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به‌منظور تحقق صلحی فراگیر طبق راه‌حلی دوجانبه تأکید نمود.

وی همچنین درباره بحران سوریه بر ضرورت رسیدن به راه‌حلی سیاسی فراگیر که درد و رنج ملت سوریه را کاهش دهد تأکید و بر تلاش‌هایی که اردن برای میزبانی تعداد بالایی از پناهندگان سوری در سرزمین‌هایش بکار بسته اشاره نمود.

وی همچنین در خلال این دیدار تأکید کرد که اردن علاقمند به تقویت روابط با واتیکان در سیاق پیام مشترکی برای گسترش محبت و صلح درمیان ملت‌ها و حمایت از ارزش‌هایی که فرزندان اسلامی و مسیحی را در کنار هم قرار می‌دهد ، می‌باشد.

همچنین دوطرف بر ضرورت همکاری با تمامی طرف‌ها برای نفوذ زبان گفتگو و تفاهم میان پیروان ادیان الهی و ترک تمامی نشانه های تعصبیتی و افراطی‌گری فکری و دینی تأکید نمودند.

دوطرف همچنین به دیدار مورد انتظار پاپ از اردن که همزمان با دیدار از فلسطین و اسرائیل می‌باشد ، همزمان با پنجاهمین یادبود دیدار پاپ بولس ششم از اردن  در سال 1946 و همزمان با گذشت 20 سال از برقراری روابط رسمی با واتیکان که در سال 1994 انجام پذیرفت ، اشاره کردند.

همچنین شایان ذکر است که عبدالله دوم پادشاه اردن امروز سه‌شنبه به وین سفر خواهد کرد تا با رئیس جمهور اتریش "هانز فیشر" و مسؤولان ارشد این کشور در زمینه گسترش روابط دوجانبه و بررسی تحولات خاورمیانه و جهان دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملک ، عبدالله ، پاپ ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار