استاندار تهران مطرح کرد:

پرداخت 40میلیارد تومان از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری

استاندار تهران گفت: تاکنون 40میلیارد تومان از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه 55 جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از شنیدن سخنان استاندار تهران به طرح مباحث و نظریات خود پیرامون مسائل شهر تهران و ارتباط متقابل مدیریت شهری و استانداری پرداختند.

الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رسیدگی به شهر در ایام نوروزی، برنامه‌های گردشگری شهر و همچنین پاکیزگی شهر در ایام نوروز از شهردار تهران تقدیر کرد.

راستگو در ادامه با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای زنان و جوانان با همکاری استانداری تصریح کرد: از دولت تقاضا می‌کنیم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به نحوی کار انجام دهد که با حفظ کرامت شهروندان باعث ایجاد تورم، گرانی و سنگینی بار اقتصادی به خصوص برای قشر متوسط جامعه نشود.

حافظی دیگر عضوشورای اسلامی شهر تهران، در ادامه با اشاره ضرورت توجه به سلامت شهروندان بیان داشت: کارخانه روغن نباتی قو از سال 73 در یک جدول زمانبندی به مدت 10سال می‌بایست تعطیل می‌شد و از محیط شهری خارج می‌شد اما تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است از این رو درخواست ما این است که تعطیلی این کارخانه به عنوان ارمغانی برای شهر تهران در دستور کار قرار گیرد.

وی پیشنهاد داد: تا کارگروهی مشترک بین شهرداری تهران، شورای شهر و استانداری به منظور پیگیری مسائل تشکیل شود.
مختاباد عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با اشاره به اقدامات مناسب آتش‌نشانان از آنان تقدیر کرد.

وی در ادامه با انتقاد به پخش سریال پایتخت  در ایام نوروز گفت: کنایه و توهین با لطیفه و کمدی فرق دارد و سریال پایتخت به مردم مازندران توهین کرده است و ما مخالف کمدی نیستیم اما نباید به مردم توهین شود و این اعتراض را به سازمان صدا و سیما و دست‌اندرکاران این سریال اعلام می‌کنم.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیگیری مطالبات شهرداری از دولت بابت یارانه‌ها اتوبوسرانی و مترو گفت: ساخت و ساز در حریم تهران متولی خاصی ندارد این در حالی است که بین مدیریت شهری تهران و فرمانداران اطراف تهران باید هماهنگی منسجم‌تری صورت گیرد تا حریم تهران را نگه داریم.

در ادامه علیرضا دبیر رییس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به درخواست استاندار تهران به منظور مساعدت در راه‌اندازی کمپ‌های جمع‌آوری معتادان خیابانی گفت: درباره راه‌اندازی کمپ این آمادگی وجود دارد و باید اصلاحیه لازم در بودجه صورت گیرد تا این کمک انجام شود.

مرتضی طلایی در ادامه جلسه درخواست کرد تا طرح فاضلاب شهری در سال 93 به صورت جدی دنبال شده و نوسازی بافت فرسوده نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

ابوالفضل قناعتی در ادامه جلسه خواستار توجه به موضوع مشروبات الکلی در کنار توجه به مسئله اعتیاد و رسیدگی به این موضوع در شورای تامین استان تهران شد.

احمد دنیامالی رییس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به ضرورت افزایش حمل و نقل عمومی و با توجه به برنامه 5ساله گفت: می‌بایست حمل و نقل عمومی تا دو برابر افزایش یابد و در حوزه بافت فرسوده نیز باید مداخله کنیم و می‌بایست نوسازی بافت فرسوده به نحوی به خود مردم سپرده شود و منابع مورد نیاز برای آن نیز از طریق بانک‌ها تامین شود.

پس از طرح نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر سید حسین هاشمی به سوالات و مطالب مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر پایتخت پاسخ داد.

استاندار تهران تاکید کرد با تعاملی خوبی که بین اعضای شورا برقرار شده تاکنون مشکل خاصی پیش نیامده و مصوبات خوبی نیز در شورای تامین به تصویب رسیده است.

وی به مبارزه با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: بعضی افراد زمین‌هایی در متراژهای بالا می‌خواستند، زمین را می‌گرفتند و بعد از مدتی پیک این زمین را انجام داده و واگذار می‌کردند به همین منظور کمیته مبارزه با ساخت و ساز را در استانداری تشکیل دادیم و تخریب‌هایی که در مدت اخیر صورت گرفته با رقم بالایی دنبال شد علاوه براین ما تخریب ساخت و سازهای بستر رودخانه را آغاز کرده و فرمانداران را موظف کرده‌ایم که اقدامات خود را نسبت به این مسئله شروع کنند.

وی با اشاره به موضوع نوسازی بافت فرسوده گفت: در مسئله بافت فرسوده هم اکنون پروانه‌های اعطایی در برخی مناطق بدون توجه به طرح تفضیلی است از این رو تقاضا داریم طرح تفضیلی به درستی انجام شود.  

وی یادآور شد: استانداری در حال تشکیل سازمانی برای قطار شهری است تا مسافران از شهرهای اقماری به تهران منتقل شده و در شهر تهران از طریق شبکه مترو بتوانند به ادامه مسیر بپردازند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک 250 میلیون متر مکعب فاضلاب تهران تصفیه می‌شود و برای حدود 500میلیون مترمکعب باقیمانده نیز در حال مذاکره هستیم تا این میزان از فاضلاب نیز تصفیه شود.

استاندار تهران ادامه داد: حریم شهر تهران از جمله بحث‌های جدی است و باید به آن توجه کرد علی رغم اینکه حریم تهران و شهرهای اطراف ان مشخص نشده است اما مرجع عالی این موضوع شورای شهرسازی و معماری است و امیدواریم هرچه سریعتر این تکلیف صورت گیرد.

وی ایجاد کمربندی سوم را از جمله بحث‌های کلیدی شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: این کمربند سوم بسیار مهم و اساسی است اما دولت منابعی برای اجرای آن ندارد اگر بتوانیم بخش خصوصی را در مذاکرات لازم قانع کنیم تا کمربند سوم را با امتیازاتی دریافت کند این طرح می‌تواند تهران را نجات دهد که کمک بزرگی به حمل و نقل تهران نیز خواهد کرد.

استاندار تهران افزود: آمارها نشان می‌دهد در سال 92 کاهش بسیار خوبی در تمام جرایم داشته‌ایم و تاکنون 40میلیارد تومان از جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری پرداخت شده است.

انتهای‌پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار