ضاحی خلفان:از بین‌رفتن دولت‌های حوزه خلیج فارس در صورت فروپاشی دولت مصر

رئیس پلیس سابق دبی گفت: اگر دولت مصر فروبپاشد، دولت‌های دیگر حوزه خلیج فارس نیز از بین می‌روند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، ژنرال ضاحی خلفان رئیس پلیس سابق دبی در گفتگو با روزنامه "الاهرام" گفت: اگر نظام مصر دچار فروپاشی شود، حکومت‌های حوزه خلیج فارس نیز ازبین می‌روند و هرچه نظام مصر قوی‌تر و ملی باشد، کشورهای حوزه خلیج فارس نیز باثبات‌ترند و امنیت مصر رابطه محکمی با امنیت ملی حوزه خلیج فارس دارد.

وی در گفتگو با این روزنامه گفت: مصر نیازمند شخصی به‌ مانند "عبدالفتاح السیسی" است که بداند چگونه با مشکلات سریع برخورد نماید؛ همچنانکه ولادیمیر پوتین در روسیه هنگامی که دید برخی اشخاص سعی در سوءاستفاده از کریمه را دارند، سریع به مانند مردی نظامی و اطلاعاتی وارد عمل شد.

وی همچنین با دفاع از نامزدی "عبدالفتاح السیسی" گفت : او نامزد اصلی ریاست جمهوری مصر در این مرحله می‌باشد و بزودی  برخی طرف‌های خارجی سعی خواهند کرد تا وی را از پیروزی در انتخابات پیش‌رو باز دارند و این‌ها همان‌کشورهایی هستند که صراحتا موضع‌شان را برضد السیسی اعلام نموده‌اند.

رئیس پلیس دبی همچنین گفت : گروهی الان درصدد برنامه‌ریزی برای ایجاد مشکلات در صفوف نیروهای مسلح مصر به مانند آنچه که در  ارتش سوریه انجام دادند می‌باشند، اما ارتش مصر قوی ایستاده است.

وی درباره گروه اخوان المسلمین مدعی شد : حقایق کم کم شروع به معلوم شدن کرده‌اند و معلوم گردیده که گروه اخوان‌المسلمین فراماسون می‌باشد. 

وی همچنین در ادامه ادعای خود گفت: اخوانی که قطر از آنها حمایت می‌کند حاکمان خلیج فارس آنها را غیرمشروع به حساب می‌آورند ، پس از چه رو قطر از اینها حمایت می‌نماید.

وی همچنین درباره اردوغان نیز گفت: پس از تلاش‌های اردوغان برای کشتار معترضان و بستن دهان‌ها و پایگاه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و توئیتر، غرب فهمید که اردوغان آدم اخوانی‌هاست و در راستای منافع آنها حرکت می کند و او رهبری اسلامگرای میانه‌رو ، چنانکه پیش‌تر به نظر می‌رسید نیست.


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، خلیج ، فارس ، دولت ، دبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار