وقوع تقلب در انتخابات افغانستان

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در افغانستان با اعلام اینکه انتخابات ریاست جمهوری این کشور احتمالا با میزان بالایی از تقلب روبرو بوده است افزود همه آرای مشکل دار را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در افغانستان روز چهارشنبه با اعلام اینکه انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه این کشور احتمالا با میزان بالایی از تقلب روبرو بوده است افزود همه آرای مشکل دار را کنار خواهد گذاشت. 

عبدالستار سادات رئیس کمیسیون  مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان در نشستی خبری گفت: می‌خواهم به این مطلب اشاره کنم که تقلب‌هایی صورت گرفت و اینکه میزان تقلب صورت گرفته احتمالا اندک نبوده است.

در صورتی که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب بیش از 50 درصد آراء نشود، انتخابات مرحله دوم میان دو نامزد پیشرو برگزار خواهد شد. 
نتایج اولیه نشان می‌دهد که عبدالله عبدالله و زلمای رسول دو وزیر امور خارجه سابق و اشرف غنی وزیر دارایی سابق این کشور در صدر قرار دارند. 

سادات گفت: اکثریت شکایت‌هایی که دریافت کرده‌ایم به کارکنان کمیسیون انتخابات مربوط می‌شود. ما در حال بررسی برای مشخص کردن این موضوع هستیم. 
 کمیسیون رسیدگی به شت انتخاباتی روز گذشته اعلام کرد بیش از سه هزار شکایت را درباره انتخابات ریاست جمهوری دریافت کرده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار