شیراز/

آغاز کوچ بهاره عشایر خنج فارس

کوچ بهاره هفت هزار خانوار عشایر ایل قشقایی فارس از مناطق گرمسیر شهرستان خنج به مقصد ییلاقی شمال فارس و استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ با نزدیک شدن به ایام گرم سال ، کوچ بهاره هفت هزار خانوار عشایر ایل قشقایی فارس از مناطق قشلاقی و گرمسیر شهرستان خنج به مقصد ییلاقی شمال فارس و استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مسوول اداره امورعشایر شهرستان خنج گفت: از این تعداد عشایر کوچ رو دو هزار و 500 خانوار آن متعلق به این شهرستان و مابقی به شهرستان های لار، فراشبند ، جهرم ، مهر(MOHR) و لامرد تعلق دارند.
حمید محمدی افزود: این کوچ تا نیمه نخست اردیبهشت ادامه دارد و اغلب عشایر کوچ رو مسیر طولانی قشلاق تا ییلاق را پیاده طی می کنند.

وی ادامه داد: این اداره در مدت زمان اقامت عشایر در قشلاق خدمات آبرسانی، فرهنگی ، بهداشتی و درمانی ، تامین آذوقه و علوفه دام عشایر را تامین می کند.
محمدی گفت: شهرستان خنج با دارابودن افزون بر 500هزارهکتار مرتع و چراگاهها یکی از بزرگترین مناطق قشلاقی جنوب فارس است و همه ساله در فصول پاییز و زمستان پذیرای عشایر ایل قشقایی از طوایف و تیره های مختلف است که با 350هزار راس دام به این منطقه کوچ می کنند.
شهرستان خنج درفاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد./

انتهای پیام/س

برچسب ها: کوچ ، بهاره ، عشایر ، خنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.