اعتصاب سراسری و تظاهرات آرژانتین را فلج کرد

اعتصاب سراسری آرژانتین را به تعطیلی کشاند و اغلب اتحادیه های حمل و نقل در اعتراض به سیاست های دولت کریستینا فرناندز رئیس جمهوری این کشور به این اعتصاب پیوستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، سخنگوی کنفدراسیون عمومی کارگری آرژانتین اعلام کرد اتحادیه حمل و نقل زمینی ، هوایی و ریلی ، کارکنان رستوران ها ، کامیون داران و کارگران بخش های صنعتی در این اعتصاب شرکت کردند.

خوان کارلوس اسمیت یکی از اعضای هیئت مدیره این کنفدراسیون گفت بیش از یک میلیون کارگر در اعتراض به تورم و کاهش قدرت خرید به این اعتصاب پیوستند.

بر اساس آمارهای دولتی ، ده میلیون کارگر فعال در آرژانتین هستند که چهار میلیون نفر آنها عضو اتحادیه تجاری اند.

خورخه میلتون کاپیتانیچ رئیس دفتر کارکنان فرناندز این اعتصاب را غیر دموکراتیک خواند و اعلام کرد اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل مانع رسیدن کارکنان سایر بخش ها به محل کارشان شده است.

این اعتصاب با توقف کامل فعالیت بخش حمل و نقل عمومی و عملیات جایگاههای سوخت آغاز شد.

برخی از اتحادیه ها از جمله اتحادیه معلمان و صنف مغازه داران در این اعتصاب شرکت نکردند و چند درگیری خشونت بار در حمایت و مخالفت با این اعتصاب گزارش شد.

روبرتو پیانلی دبیر کل اتحادیه کارگران مترو آرژانتین گفت: ما به این اعتصاب ملحق نشدیم زیرا با خواسته های اتحادیه تجاری متعلق به مخالفان سیاسی موافق نیستیم.

این اعتصاب دومین اعتصاب سراسری ضد دولتی از نوامبر سال 2012 میلادی تاکنون است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار