مهرداد خوشبخت:

ادای فیلم ساز خوب را نمی‌توان در سینمای ایران و جهان درآورد

کارگردان " عقاب صحرا " گفت: یک فیلمساز خوب، فیلم خوب می سازد؛ بخاطر رعایت اصول حرفه ای سینما، کسی نمی‌تواند ادای فیلمساز خوب را در بیاورد چون باید مثل او فیلم تولید و هر کس هم نمی‌تواند.

مهرداد خوشبخت، کارگردان تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: ذات فیلمسازی خوب، حرفه‌ای ساختن است موضوع تشویقی موجب کمک پیشرفت به ادامه این راه و مسیر می‌شود اما کسی که نمی‌تواند فیلم خوب بسازد به نظر من نباید ادای  فیلمسازی خوب را در بیارود چون باید مثل او در تولید فیلم حرفه ای موفق باشد و وقتی نمی‌تواند، مخاطب را پس می زند.
 
خوشبخت در ادامه گفت: من بین فیلم مخصوص جشنواره و فیلم‌های دیگر تفاوتی نمی‌بینم یعنی نظر من این است که فیلمی مخصوص جشنواره‌های ساخته نمی‌شود کارگردان فیلمش را می سازد و مورد پسند قرار می گیرد یا نمی‌گیرد و این بدان معنا نیست که وی فیلمی ساخته که  جایزه بگیرد.
 
 از نظر من در مجموعه‌های خوب است که فیلم‌های ایرانی در جوامع جهانی شناخته شوند و جایزه بگیرند نقاط قوت آن بیشتر از نقاط ضعف و منفی آن است  و این خود تشویقی برای بهتر ساختن و مخاطب بیشتر داشتن است.
 
خوشبخت در پایان عنوان کرد: وقتی فیلمسازی با فیلم خود موردپسند و تشویق قرار می گیرد، موجب ارتقاء سطح کیفی اثرش در آینده می‌شود اما اگر انتقادی هم هست باید سازنده و یاری دهنده باشد، انتقادی که فقط تخریب باشد دارد نه مورد توجه قرار می گیرد.
 

انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.