مناسب‌ترین زمان برای "کاشت مو" که نادیده گرفته می‌شود

یک متخصص پوست گفت: خط اول درمان ریزش مو دارو درمانی است که اکثراً جواب می‌دهد که درصورت عدم تأثیر کاشت مو برای فرد انجام می‌شود.

دکتر مهدی یزدانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ریزش مو به دو قسم ریزش موی منتشره و موضعی دیده می‌شود که ریزش به صورت منتشره بسیار شایع است که اصلی‌ترین دلیل آن ناشی از تأثیر هورمونها به خصوص هورمونهای جنسی است. 

وی با بیان اینکه ریزش مو در مردان به صورت منتشره است، افزود: در ۳۰ درصد از مردان بالای ۳۰ سال و ۵۰ درصد مردان بالای ۵۰ سال که دچار ریزش مو می‌شوند این ریزش ناشی از هورمونهای جنسی است. 
باید توجه داشت که ریزش مو یک بیماری چندعاملی است به طوری که فردی که زمینه ژنتیک در این زمینه دارد باعث می‌شود که هورمونهای جنسی مردانه که در حالت طبیعی در بدن او وجود دارد روی پیاز مو اثر بگذارند که کم کم مو‌ها باریک و نازک شده و در ‌‌نهایت مو‌ها محو می‌شوند. 

ایزدی به روشهای درمان ریزش مو اشاره و اظهار داشت: اولین خط درمان، استفاده از داروهایی که روی هورمونهای جنسی مردانه اثر می‌کنند که این دارو‌ها شامل محلول ماینوکسدیل و قرص فیناسترات است. 
این دارو‌ها تا حد زیاید مشکل را برطرف می‌کنند اما مشکل این دارو‌ها این است که باید به صورت مداوم تا پایان عمر استفاده شود. 

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که فرد از مصرف مداوم این داروها خسته شده باشد می‌تواند از کاشت مو برای رفع تاسی استفاده کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: کاشت مو ، ژنتیک ، هورمون ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار