گزارشی تأمل برانگیز برای مدافعان حقوق بشر

دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا در شبکه‌های اجتماعی مجازی همکلاسان خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایسنا، نتایج مطالعات اخیر در دانشگاه «سایمون فریزر» کانادا نشان داد سوء استفاده اینترنتی که پیش‌تر در میان نوجوانان کانادایی رواج داشته اکنون به بزرگسالان در دانشگاه‌های این کشور نیز سرایت کرده است.

 

نتایج این مطالعه که طی نشستی در «ونکوورِ» کانادا ارائه شده نشان می‌دهد دانشجویان مقطع کارشناسیِ دانشگاه‌های این کشور در شبکه‌های اجتماعی مجازی همکلاسان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و اعضای هیئت علمی نیز همکاران خود را در ایمیل‌هایشان تحقیر می‌کنند.

 

«واندا کاسیدی»، یک استاد دانشگاه که با همکاری دو نفر دیگر این مطالعه را انجام داده می‌گوید: وقتی به پدیده تهدید و ارعاب رایانه‌ای و جرایمی از این دست در میان جوانان و کودکان مدارس راهنمایی و دبیرستان به ویژه در سنین حدود 15 سال نگاه می‌کنیم متوجه کم شدن این جرایم در این گروه سنی می‌شویم اما نکته تعجب برانگیز و قابل توجه این است که اکنون این جرایم در دانشگاه‌ها در حال افزایش هستند.

 

کاسیدی افزود: من و همکارانم کنجکاو بودیم که ببینیم آیا این نوجوانان حتی پس از ورود به دانشگاه نیز دیگران را به صورت آنلاین مورد اذیت آزار قرار می‌دهند یا نه؟

 

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیز نیوز، در این مطالعه 2000 نفر از چهار دانشگاه کانادایی شرکت داشته و از 30 نفر نیز مصاحبه به عمل آمد. نتایج این مطالعه نشان داد از هر پنج دانشجوی مقطع کارشناسی یک نفر مورد تهدید اینترنتی قرار گرفته که اغلب این حملات از طریق فیسبوک، پیام‌های نوشتاری و ایمیل بوده است.

 

برخی از دانشجویان نیز اعلام کردند هدف تهمت و افترا قرار گرفته‌اند. استادان و کارکنان دانشگاه‌ها که اغلب آنها را زنان تشکیل می‌دادند نیز اعلام کردند به صورت آنلاین از سوی دانشجویان یا همکاران خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

 

در یکی از مصاحبه‌ها نیز یک استاد گفت که از سوی دانشجوی ایمیلی توهین‌آمیز دریافت کرده و آماج توهین‌های او قرار گرفته است.

این مطالعه مملو از مواردی از این دست بوده است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد به رغم اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها خط مشی‌های برخورد با جرایم آزار و اذیت و نژادپرستی از سوی دانشجویان دارند اما هیچ یک قانون مشخصی در زمینه مقابله با جرایم اینترنتی ندارند.

 

برچسب ها: گزارش ، مدافعان ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار